[Artikel] Preview: Nästa säsongs skidor

Kul att FT moderniserar med deras nya, större budget.

Kul att K2 gör en konkurrent till BD's megawatt (vilket även blizzard kommer upp med). Tråkigt att hellbent har samma design som förut, men kul att obSeth blivit snyggare.

Skulle gärna se beskrivning på Line. Den vita med taper verkar motsvara EP Pro, men den är kortare än skidan till höger, vilket kanske motsvarar bacon eller elizabeth (hypotes).

Kul att Jah Love hänger kvar, men att blowern blivit fulare.
Har säkert ändrat namnen, men ovan nämnda skidor är ju uppenbarligen baserade på varandra.

Föresten..
Snyggaste gotaman någonsin.

Chopstiken är fräsch. Skulle gärna se den asymetrisk.

Men hur fan tänkte dom när Kuron designades??

FULLTILT MORRSION<33<33< damn vilka snygga pjäxor.

51 kommentarer och nästan alla kommentarer handlar om grejjerna är snygga eller inte...
Är freeride fullt av posers som bara åker runt och flashar med sin snygga outfit eller??? ;)

Ehe... Blizzards "Answer" såg ju... riktigt feta ut, vad är det för bredd på dem framtill egentligen?

Men snälla det här är väl en freeride-sida. Skippa de hundra bilderna på pistskidor och fota mer detaljer på de intressanta (läs: friåknings) skidorna. Men tack ändå.

Ja är K2:s nya en konkurrent till Megawatten? Det skulle isf förklara varför det ser ut som att bindningarna är så sjukt bakmonterade.

Oscarius:
Man kan ju undra om det ligger några konstruktionsskillnader i de nya skidorna kanske? Mjukare? Hårdare? Fetare? Kanske någon modell är modifierad, eller några nya längder tillkommit? Har nån skida fått mer rocker? (Exempelvis hoppas jag på att nordica ska släppa sargen och inse att rockerskidor inte sjunker, utan faktiskt flyter... (Påstående jag hörde från nordicasäljare när jag frågade varför de inte har en skida med tip rocker) )
Exempelvis kan jag tänka att av alla FullTilts vi såg är där kanske någon ny modell rent modellmässigt och inte färgmässigt?
Dalbellopjäxorna verkar ha fått sig en uppdatering med, och IlMoron verkar ha fått en lillebror med standardinnersko (min gissning).
Extrems nysatsning är också intressant, vilka linser kommer till de nya brillorna? Hur lätt är det att byta linser? Good or anus helt enkelt?

Sen är det ju inte helt omöjligt att någon här redan har teståkt grejjorna?

Nojlas;
Jag skulle påstå att allt du just tog upp är redan upptaget, vid sidan om Nordicas rocker och huruvida Il Moro får en lillebror.

Skitsamma. Men vad jag tycker är att det är alldeles uppenbart att man kommenterar skidors utséende när man ser dom på bild. Tack för mig.

balanselius: Jo, jag tänkte också på vidvinkelfel i bilden men ju mer jag kollar på den desto mer ser det ut som att det inte är det.... Skidorna står ju lika långt bort i djup som de till vänster om dem...

Nån som vet något om den bredare silverfärgade twintipskidan från Stöckli? Är det en ny version av DP?

@Noljas: Ingen rocker pà Nordica skidor i àr. Skall provköra dessa i helgen och Völkl nàsta vecka àker kommer efter det ;)

är det nån som åkt på nån av elan eller nordicas puder modeller?

Lite otippat tyckte jag nog Blizzard och Elan var snyggast. Men vad har hänt med Lines härligt hlada design? Dom såg ju heldepp ut...
Jag ser fram emot att se armada och salomons nya modeller.

K2s nya offpistlinje heter mycket riktigt Backside. Namnet har redan väckt en del munterhet internationellt.
Lite inside info via TTips:

Backside Dimensions:

3 constructions: men's cap, women's cap, and sidewall.

men's cap:
1. coomback 135-102-121 tip rocker 2/30 (Anti Piste)
2. backlash 129-92-115
3. wayback 124-88-111
4. backup 125-82-110
5. backlight 118-74-103
6. backout 114-72-99

women's cap:
1. gotback 135-102-121 tip rocker
2. payback 129-92-115
3. sheback 121-80-107

sidewall:
1. darkside 156-128-144 tip rocker 10/20 (Obsethed), flat tail
2. sidestash 139-108-127 tip rocker 5/15, flat tail, metal layer
3. hardside 131-98-119 tip rocker 5/15, flat tail, metal layer
sidewall skis available 174, 181, 188 all have notched tails for skins and tip and tail attachment holes.

En annan källa hävdar full rocker på sidewallskidorna. Kanske någon som sett dem i verkligheten vill kommentera...

Lite tamt med nyheter. Var är Dynastar Big Dump, Movement Fly Swatter, Scott Crusair (och Stunt, nya storlekar)..?

Förresten, Elan: Boomerang 190cm 140/120/130 inverterat spann. 1010- 110mm midja 176,183,190cm. Deep Spice, tjejskida med 102mm midja.

Völkl Gotama får Rocker om jag förstått rätt...

Vad är det för tunga på morrison pjäxorna? 6? 8? Och vilka skidor kommer seth köra på?

Tillbaka
Topp