[Artikel] Rebecka Eriksson tvåa i Chamonix

Redaktionen

Aktiv medlem
Touråkare dominerade i kvaltävlingen Freeride de Chamonix förra helgen. Rebecka Eriksson stod upp med en fin andraplats i damklassen.

Läs hela artikeln:

Bakåtvolten 30sec in i filmen kan vara något av det löjligaste jag någonsin har sett. Överrotera totalt och landa på rygg/nacke och sen studsa upp och claima den??

För h-vete, stomp är allt som räknas. Alldeles för slapp bedömmning gällandes backslaps tyvärr.

@utter: han kanske var glad att överhuvudtaget komma upp på fötter? men visst, jag håller med dig också. vad hände förresten med de stora svenska namnen? körde inte kaj, sverre, henke, marja, osv?

SwedishMountain> Testade det men lyckades tyvärr inte få ordning på filmen.

Nä Anton jag skulle inte få för mig att slänga raggare i ett tävlingsåk, då skulle jag lika gärna kunna slänga mig i en flatspin 7 eller nått men det vore totalt meningslöst iom att man förmodligen kraschar och inte får några extrapoäng för trick. Säger bara att det är sjukt löjligt att claima en krasch som att det var en stomp.

Johan, so? Vad var din poäng, att jag också har dragit i rygg efter ett dropp? Självklart har jag gjort det, det har alla som håller på med den här sporten gjort. Skillnaden är att jag inte direkt skulle börja hytta med näven i luften efter den landningen, det där var i princip en krasch även om jag höll mig på benen. Skulle bli besviken om den landingen dömdes som något annat än ett misslyckande på en tävling.

Jag håller med Utter jag. Han slänger ju upp näven för att lura dom dommarna som kanske var lite tveksamma till hur landningen var.

Och Lee-Nus> Det här är "bara" kval till freeride world tour. Stora namn kör bara för att samla extrapoäng

Tillbaka
Topp