[Artikel] Riksgränsen öppnar med mycket snö

Redaktionen

Aktiv medlem
Med en meter natursnö är skidåkningen i gång i Riksgränsen. Första veckan har bjudit på fin skidåkning.

Läs hela artikeln:

Ser ju fint ut :) Synd att man inte kan ta sig dit :/ Får vänta till v.15 innan jag får rasta skidorna igen :(

Renoverade liftar är nog att ta i. Jag var uppe den gångna helgen och liftarna såg ut och kändes lika slitna och opålitliga som alltid.

Beträffande maten så är de gamla krögarna i Lappis borta och med dem de fantastiskt goda stenugnsbakade pizzorna, mycket trist!

Dock var åkningen riktigt bra (som oftast) och flatljuset var som bortblåst :)

Jag kom hem därifrån i söndags och det var helt underbart. Veckan inleddes med hård blåst och snö. På onsdagen tvingades de hålla stängt pga för hård vind på fjället. Torsdagen var hyfsad med en hel del snö.

På fredagen lyckades vi komma först upp till toppen och få ett helt orört åk med underbar lössnö. Visst... det var inte direkt brant där vi åkte och det var inga metrar med lössnö, men det passade även flickvännen som inte åkte offpist tidigare. Räknar med att lägga upp lite bilder från den dan.

Lägenheten vi bodde i var riktigt bra. Den kändes fräsh och genomtänkt. Var skönt att kunna leva nice och ändå äta billigt.

Jag vill även slå ett slag för helkroppsmassagen i SPA avdelningen. Däremot var bubbelpoolen för liten.

Tillbaka
Topp