[Artikel] Salomon, Atomic och Rossignol inleder samarbete

Redaktionen

Aktiv medlem
Amer Sports och Rossignol har nått en överrenskommelse som innebär att Rossignol kommer få sälja Salomon-utvecklade bindningar under namnet LOOK, med säljstart under hösten 2013.

Läs hela artikeln:

Nojlas

Aktiv medlem
Mkt intressant nyhet. Ska bli spännande att se vad detta samarbete kommer leda till i framtiden.

Carled

Aktiv medlem
Jag är mer på Pers sida. Hellre två benhårda konkurrenter som konkurrerar än en gemensam plattform som man utvecklar tillsammans. iOS vs. Android är roligare än bara Android!

SiSt

Medlem
Hvis dette betyr at fks fases ut så er det veldig synd. På den annen side har jeg kjelleren full av gull.

Ellers holder jeg med Per.

Jarle

Aktiv medlem
Pär sa det. Jag hade också hoppats på en fks-liknande skapelse med lös häl. Så vem ska nu göra den fjärde hybridbindningen? Vist?

Nojlas

Aktiv medlem
Carled: Ja fast nu får vi ju två storkonkurrenter, Salomon-Rossi vs Marker?

Visst hade det varit kul att se en FKS-variant med touring-funktion, men det här samarbetet kan kanske leda till en bra konkurrens med lägre priser som följd nu när duke får en stor konkurrent? Den här typen av bindningar är ju egentligen inte särskilt mycket mer komplicerade än vanliga bindningar, men priserna har varit ganska höga tidigare.
Den som lever får se antar jag...

Carled

Aktiv medlem
Men Nojlas... Nu blir det ju motsvarande Apple-Google vs. Microsoft.
Fransmännen kommer ju springa ifrån Marker på 2 säsonger. Fransson lär ha någonting i bakfickan. Förhoppningsvis även någonting på bindningsfronten!

Sen hade jag också velat se Look/Plum. Då hade det stora uppsvinget för tech kommit med besked!

PNyberg

Aktiv medlem

@R00bert. Look + Plum var en limited förra året. Kanske kommer tillbaka i år..vad vet jag? Men förra året fanns det bara 600ex och det var en Plum Guide som det stod Look på :)

Black-Daimond

Aktiv medlem
En överlevnadsfråga antar jag, detta sker ju inom så gott som alla branscher men det är trist.

Två storkonkurrenter brukar som bekant dela på marknaden så någon större utvecklign kan man inte räkna med och priserna brukar ju bli snarlika.

johan80

Ny medlem
Tyrolia har ju även jobbat fram en modell som både Head och Fischer säljer under namnet Adrenalin.

albinpb

Ny medlem
Klämde lite på Tyrolias modell i somras, känns som den kommer hålla sig en bra bit utanför leken om inte priset blir betydligt lägre än de andra. Ok, den har 16-skruvar men den känns betydligt plastigare och klenare än både Guardian och Duke EPF.

mholm

Medlem
CustomX:

€379,95 för Guardian/Tracker hos den välkända tysken!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp