[Artikel] Scott slutar tillverka pjäxor

Redaktionen

Aktiv medlem
scott-2-1000x521.jpg

Nu är det bekräftat, Scott lägger ner all pjäxproduktion - det vill säga både deras produktion av alpin- och telemarkpjäxor.

Läs hela artikeln:

Frågan var skämtsamt menad, men avsåg den andra bilden i artikkelen. Men den hör kanske bättre hemma i gissa bilden tråden eller en helt ny gissa pjäxor tråd:)
DSC03158.jpg
Ser ut som Scarpa Tx comp gamla modellen. Synd på Voodoon. Dock enligt tillförlitliga källor den pjäxa som passat färst åkare pga dåligt hälgrepp. Så kanske ingen jätteförlust.

Jobbiga nyheter det här. Var uppe redan för länge sedan tror jag att dom skulle sluta göra telemarkspjäxor sa jag bunkrade ett par extra par Voodoo 75 mm.

Har sedan länge tillbaka ett par Garmont Delirium (med tech sula) och ett par Scott Delirium (med alpin sula). När jag köpte paret Scott Delirium fick jag info att det var exakt samma som Garmont Delirium men med annan färg och logotyp. Det stämde avseende passform men jag upplevde/upplever Scott pjäxan som betydligt styvare (vilket är ok för mig med tanke pa användningsomrade).

Ovan pa bilden och pa Scotts hemsida ser jag nu dessa Scott Hint. Detta tycker jag verkar som nagon sorts uppfoljare pa Scott Delirium. Nagon som har erfarenhet av bade Dilirium och Hint? Ar det same shit different colour? Eller en helt annan pjaxa?

Ovan pa bilden och pa Scotts hemsida ser jag nu dessa Scott Hint. Detta tycker jag verkar som nagon sorts uppfoljare pa Scott Delirium. Nagon som har erfarenhet av bade Dilirium och Hint? Ar det same shit different colour? Eller en helt annan pjaxa?
De är helt olika pjäxor (läst, material). Hint verkar vara väldigt lik Fischer Ranger.

Tillbaka
Topp