[Artikel] Skidan som vallar sig själv

Redaktionen

Aktiv medlem
Med en vallabehållare i bindningen som pumpar ut valla på belagen under hela åket ska skidåkare åka snabbare nedför.

Läs hela artikeln:

Sånt där är ju bara tråkigt, för om en skaffar, skaffar alla, och då har ingen nytta av det, då blir det bara nördigt... Dock är ju, precis som alla vet, allt som är nördigt jäkligt bra!

fan vad tråkigt. är det inte tillräckligt mycket materialsport? riktigt tråkigt med sånthär tycker jag.

Fyfan, att stå å valla skidorna med strykjärnet i högsta hugg är en del av skidåkning och jag ålskar det. Lame-ass-jävla-valla-skida om du frågar mig

Vad händer om man hoppar med sånna där då? Flyger det ut valla i hela luften då?

Idag 17:21 Av: Carled
Sånt där är ju bara tråkigt, för om en skaffar, skaffar alla, och då har ingen nytta av det, då blir det bara nördigt... Dock är ju, precis som alla vet, allt som är nördigt jäkligt bra!

Sant! känns egentligen bara onödigt!

Vem åker i plastbacke? Gör man det är man värd allt extra glid som finns att få...

Valla tjockt på trad. vis utan att sickla så räcker det några åk, eller ge fan i vallan så som längdåkarna tror att det kanske ska va'!

Tjära är den bästa vallan!!

Jag är lite skeptisk, jag tycker bara att det är mysigt (jag njuter av att valla brädan)
så jag skulle inte ens tänka mig för tillfället att köpa nån skälvvallande planka...

bullshit, and crap. fin valla och fin slipa e för mjukiskar i farttrikåer a la fantomen... varför inte montera en hög med nyårsraketer för maxfart. finns att se på koreansk galen TV... ingen friktion, ingen känsla.

Igår 17:21 Av: Carled

vadå så du menar att warp är bra?!
annars så tror jag att det där aldrig kmr att gå...

Idag 17:37 Av: Stepup
Igår 17:21 Av: Carled

vadå så du menar att warp är bra?!
annars så tror jag att det där aldrig kmr att gå...

vadå så du menar att warp är nördigt?!

att valla är ju en del av skidåkningen...
tycker också att skidåkningen redan är en materialsport som inte behöver göras ännu värre.. blir lite larvigt.

vilket skitsnack! tror ni herman maier kommer åka med vallau nder pjäxorna! jag säger bara hahaha

Dohh...under plattan på bindningen...vad är vitsen med en halvvallad skida? Detta måste vara den sämsta idén sen Adam var länsman!

Tillbaka
Topp