Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidindustrin, hallå från 2022!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1269606" data-attributes="member: 176039"><p>precis detta. Mina åksällskap är alla kvinnor och då vi är på nån valfri vintersportort känns det som vi hamnat på en korvfest...men det får bli en annan tråd.</p><p>Utbud vs efterfrågan osv.</p><p></p><p>Jag som kvinna vill ge input i patriarkatet:</p><p> jag är typ175 cmöh. o väger som en fullvuxen karl. kvinnoskidorna slutar tillverkas i typ 172 jag kan bra ha längre lagg. nu kan jag ju nog tänka mig att gå på nån icke pink-linje, vilket jag också gör, för varken kläder o skidor finnes i damsortiment för mig. </p><p>Men herrkläder e för tajta på två ställen, för att förtydliga: röven och brösten. så då står man där i en herr xl jacka som tajtar o pösar om vartannat. Om man har ryggor med figursydda axelremmar har de samma problem.</p><p>Min kompis, som däremot är av petit-modell, hatar att förpassas till Hello-kitty avdelningen. </p><p></p><p>Jag vågar nästan dessutom påstå att det är i medelprisklassen dessa köns-färgsättningar finns mest.</p><p></p><p>Iö kör jag Cochise och dessa i dam modell har nog betydligt femininare färgsättning än herrvarianten. de äldre varianterna hade i åtmn 105 fluff i skaftet.</p><p> Så mer unisex åt folket ( eller som vi säger, one size fits ingen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1269606, member: 176039"] precis detta. Mina åksällskap är alla kvinnor och då vi är på nån valfri vintersportort känns det som vi hamnat på en korvfest...men det får bli en annan tråd. Utbud vs efterfrågan osv. Jag som kvinna vill ge input i patriarkatet: jag är typ175 cmöh. o väger som en fullvuxen karl. kvinnoskidorna slutar tillverkas i typ 172 jag kan bra ha längre lagg. nu kan jag ju nog tänka mig att gå på nån icke pink-linje, vilket jag också gör, för varken kläder o skidor finnes i damsortiment för mig. Men herrkläder e för tajta på två ställen, för att förtydliga: röven och brösten. så då står man där i en herr xl jacka som tajtar o pösar om vartannat. Om man har ryggor med figursydda axelremmar har de samma problem. Min kompis, som däremot är av petit-modell, hatar att förpassas till Hello-kitty avdelningen. Jag vågar nästan dessutom påstå att det är i medelprisklassen dessa köns-färgsättningar finns mest. Iö kör jag Cochise och dessa i dam modell har nog betydligt femininare färgsättning än herrvarianten. de äldre varianterna hade i åtmn 105 fluff i skaftet. Så mer unisex åt folket ( eller som vi säger, one size fits ingen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidindustrin, hallå från 2022!
Tillbaka
Topp