Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidindustrin, hallå från 2022!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1269690" data-attributes="member: 176039"><p>eventuellt missade jag lite bollen i mitt förra inlägg.</p><p>Grejen är lite det att om man som kvinna åker skidor förväntas man :</p><p>a) tillbringa tiden i barnbacken/blå backen. Antingen själv eller min sina mini-mes, då vill man ha sköna pjäxor med flex 60 och mysit foder både i pjäxor o kläder för att inte frysa.</p><p>b) tillbringa största delen av semestern med en aperoll i handen. Då behöver man ha nån piffig jacka med fuskpäls på huvan o tajt fit. oklart om man ens behöver skidor o pjäxor.</p><p></p><p>Vi som inte riktigt passar in i kategori a eller b har problem med både det ena och det andra. speciellt om man inte måttar enligt normen. Om man har fyrk att satsa brukar det mesta lösa sig, men man vill inte betala mer för att få mindre pga sitt kön så att säga. dessutom är det tidskrävande att gräva under varje sten efter lösningar</p><p></p><p>Jag är storvuxen o har kanske inte riktigt samma problem som en mindre kvinna. men nån jätte är jag inte. så gällande utrustning har jag personligne inga problem men kläder. ja!</p><p> Det som brukar skilja herr o damskidor av samma "modell" är förutom färgen o namnet, är ofta bredden ( man är lättare..) och mjukheten ( inte lika aggresiv åkning).</p><p></p><p>problemet ligger snarast i denna vinkling. behöver vi dam- o herrskidor? eller kanske vi kunde klara oss med skidor.</p><p>Men det är väl ung som att försöka förklara åt 8 åringen att den av syrran ärvda cykeln är ferriariröd och inte tjejfärg..</p><p></p><p> Eg. är jag en gammal brädåkare och om vi går in i kategorin snowboard o snowboardskor för damer så är utbudet ungefär noll.</p><p></p><p> Kvinnor har överlag smalare fot och fast man har storleken kan man inte ha herrskor för där kan man få in båda fötterna i samma sko utan problem. men så klart nån trevlig/ dyr lösning alltid hittas.</p><p></p><p>Gällande Cochise är mina lila o turkosa, vill minnas den årsmodellen av herr-skon var orange-svart. Dvs ganska neutrala men vill påstå att där finns en könsprägel i färgen. hur årets modell ser ut vet jag inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1269690, member: 176039"] eventuellt missade jag lite bollen i mitt förra inlägg. Grejen är lite det att om man som kvinna åker skidor förväntas man : a) tillbringa tiden i barnbacken/blå backen. Antingen själv eller min sina mini-mes, då vill man ha sköna pjäxor med flex 60 och mysit foder både i pjäxor o kläder för att inte frysa. b) tillbringa största delen av semestern med en aperoll i handen. Då behöver man ha nån piffig jacka med fuskpäls på huvan o tajt fit. oklart om man ens behöver skidor o pjäxor. Vi som inte riktigt passar in i kategori a eller b har problem med både det ena och det andra. speciellt om man inte måttar enligt normen. Om man har fyrk att satsa brukar det mesta lösa sig, men man vill inte betala mer för att få mindre pga sitt kön så att säga. dessutom är det tidskrävande att gräva under varje sten efter lösningar Jag är storvuxen o har kanske inte riktigt samma problem som en mindre kvinna. men nån jätte är jag inte. så gällande utrustning har jag personligne inga problem men kläder. ja! Det som brukar skilja herr o damskidor av samma "modell" är förutom färgen o namnet, är ofta bredden ( man är lättare..) och mjukheten ( inte lika aggresiv åkning). problemet ligger snarast i denna vinkling. behöver vi dam- o herrskidor? eller kanske vi kunde klara oss med skidor. Men det är väl ung som att försöka förklara åt 8 åringen att den av syrran ärvda cykeln är ferriariröd och inte tjejfärg.. Eg. är jag en gammal brädåkare och om vi går in i kategorin snowboard o snowboardskor för damer så är utbudet ungefär noll. Kvinnor har överlag smalare fot och fast man har storleken kan man inte ha herrskor för där kan man få in båda fötterna i samma sko utan problem. men så klart nån trevlig/ dyr lösning alltid hittas. Gällande Cochise är mina lila o turkosa, vill minnas den årsmodellen av herr-skon var orange-svart. Dvs ganska neutrala men vill påstå att där finns en könsprägel i färgen. hur årets modell ser ut vet jag inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidindustrin, hallå från 2022!
Tillbaka
Topp