Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidindustrin, hallå från 2022!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1270904" data-attributes="member: 50635"><p>Som kortväxt kvinna som inte väger speciellt mycket håller jag definitivt med [USER=151800]@SophiaPolsten[/USER] i mycket. Ffa när det gäller skidlängder och klädernas design. Ganska många skidor finns inte under 175cm eller ens 170cm när man tittar i friåknings- och toppturssegmentet, speciellt inte de modeller som är mer avancerade. Och tyvärr finns det flera märken som inte erbjuder top-of-the-line serien i kläder i damvariant. Som någon skrev blir herrkläder oftast för långa i armarna, för breda över axlarna och för smala över höft/lår för att sitta optimalt på de flesta tjejer. Plus att färgsättningen ofta är opraktisk och stereotyp (ljusrosa och vitt liksom...). </p><p>Jag fattar absolut argumentet kring marknadsekonomi osv men ibland krävs det riktade insatser snarare än att bara följa strömmen med tillgång och efterfrågan för att det ska ske någon förändring!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1270904, member: 50635"] Som kortväxt kvinna som inte väger speciellt mycket håller jag definitivt med [USER=151800]@SophiaPolsten[/USER] i mycket. Ffa när det gäller skidlängder och klädernas design. Ganska många skidor finns inte under 175cm eller ens 170cm när man tittar i friåknings- och toppturssegmentet, speciellt inte de modeller som är mer avancerade. Och tyvärr finns det flera märken som inte erbjuder top-of-the-line serien i kläder i damvariant. Som någon skrev blir herrkläder oftast för långa i armarna, för breda över axlarna och för smala över höft/lår för att sitta optimalt på de flesta tjejer. Plus att färgsättningen ofta är opraktisk och stereotyp (ljusrosa och vitt liksom...). Jag fattar absolut argumentet kring marknadsekonomi osv men ibland krävs det riktade insatser snarare än att bara följa strömmen med tillgång och efterfrågan för att det ska ske någon förändring! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidindustrin, hallå från 2022!
Tillbaka
Topp