Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidprofessorn Stephan Drake
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonsbert" data-source="post: 1176399" data-attributes="member: 28873"><p>Den funkar inte bra i hård pist. Men jag måste bara påpeka att det är en helt irrelevant fråga. Jag förstår verkligen inte folk som tittar på skidor som uppenbart är avseppa för puder, och sedan är säger "Mmm... Fan vad feta... Men hur funkar de i pisten då?" Dåligt såklart! Det är liksom som om man skulle stå och klämma på ett par racecarvers och säga "Shit. Ser ut att vara sjukt bra kantgrepp på is med de här. Men hur funkar det i pudret då?" Sen är det självklart lite extra med Spoon, det förstår jag, i och med att de förmodligen är den skidan som fungerar sämst av alla i pist. Men jag resonerar i a f så att det inte spelar knappt någon roll. Folk som kommer att köpa den, lär knappast ha den som enda skida, och om det är halvdåliga förhållanden på berget, då tar man en annan skida. Men generellt sett så har man ju en skida som funkar bra till det den är till för! Jag har kört på Nordica Jah Love i några år, och den fungerar fint i pisten! För att transportera sig. Och det är väl det man gör på puder dagar? Man transporterar sig i pisten, man är inte ute och nöter pist liksom.</p><p></p><p>Jag tror att idén men Spoon ska vara att det ska gå att ändra riktningen också. Självklart. Att man ska kunna styra om man vill slajda eller carva. Sen säger det ju sig självt att om man bättrar på en egenskap på en skida, blir det till viss del på bekostnad av en annan. Jag tror inte Spoon är för mig, men det är en intressant idé...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonsbert, post: 1176399, member: 28873"] Den funkar inte bra i hård pist. Men jag måste bara påpeka att det är en helt irrelevant fråga. Jag förstår verkligen inte folk som tittar på skidor som uppenbart är avseppa för puder, och sedan är säger "Mmm... Fan vad feta... Men hur funkar de i pisten då?" Dåligt såklart! Det är liksom som om man skulle stå och klämma på ett par racecarvers och säga "Shit. Ser ut att vara sjukt bra kantgrepp på is med de här. Men hur funkar det i pudret då?" Sen är det självklart lite extra med Spoon, det förstår jag, i och med att de förmodligen är den skidan som fungerar sämst av alla i pist. Men jag resonerar i a f så att det inte spelar knappt någon roll. Folk som kommer att köpa den, lär knappast ha den som enda skida, och om det är halvdåliga förhållanden på berget, då tar man en annan skida. Men generellt sett så har man ju en skida som funkar bra till det den är till för! Jag har kört på Nordica Jah Love i några år, och den fungerar fint i pisten! För att transportera sig. Och det är väl det man gör på puder dagar? Man transporterar sig i pisten, man är inte ute och nöter pist liksom. Jag tror att idén men Spoon ska vara att det ska gå att ändra riktningen också. Självklart. Att man ska kunna styra om man vill slajda eller carva. Sen säger det ju sig självt att om man bättrar på en egenskap på en skida, blir det till viss del på bekostnad av en annan. Jag tror inte Spoon är för mig, men det är en intressant idé... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidprofessorn Stephan Drake
Tillbaka
Topp