Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Atomic Maverick 96 CTI [2026]
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SOhman" data-source="post: 1317299" data-attributes="member: 148933"><p>Själv hade jag valt Blizzard Anomaly 94, eller Enforcer 94 som har lite mer rocker och tail som kan underlätta något mer i ren offpist men Anomaly fungerar väldigt bra offpist och pist och uppkört är den något bättre. Själv har jag kört på Bonafide (har kvar dem och åker på dem då och då) den går överallt på hela berget 98 bred. Något att beakta är att från 98-100 mm och uppåt funkar det inte särdeles bra att åka parallellt så med en skida med 94 mm funkar det i offpist med parallell skidföring och både Anomaly och Enforcer har tillräckligt bra rocker för flyt i all lössnö. Vill påstå att Anomaly carvar bättre i pisten dessutom.</p><p>/Stefan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SOhman, post: 1317299, member: 148933"] Själv hade jag valt Blizzard Anomaly 94, eller Enforcer 94 som har lite mer rocker och tail som kan underlätta något mer i ren offpist men Anomaly fungerar väldigt bra offpist och pist och uppkört är den något bättre. Själv har jag kört på Bonafide (har kvar dem och åker på dem då och då) den går överallt på hela berget 98 bred. Något att beakta är att från 98-100 mm och uppåt funkar det inte särdeles bra att åka parallellt så med en skida med 94 mm funkar det i offpist med parallell skidföring och både Anomaly och Enforcer har tillräckligt bra rocker för flyt i all lössnö. Vill påstå att Anomaly carvar bättre i pisten dessutom. /Stefan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Atomic Maverick 96 CTI [2026]
Tillbaka
Topp