Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Atomic Maverick 96 CTI [2026]
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1317307" data-attributes="member: 144594"><p>Läste ett test där de tyckte att Anomaly 94 var litet udda balanserad, med ganska soft nos och hård tail. Eftersom jag testade dem i ganska välordnad pist (några cm nysnö ovanpå nattpistad manchester) så njöt jag mest av hur den litet mjukare tippen liksom drog mig in i svängarna (och höll mig kvar där på skär) men kan tänka mig att det kan bli knepigt med den balansen när det blir guppigt och tajt i pisten.</p><p></p><p>Såg ett annat test som liksom du tyckte att Enforcer och Anomaly var ganska lika. Svårt när man inte kan testa själv. Sneglar på nya QST94 och en massa andra också. Åker nu oftast på Völkl Deacon 80 som jag gillar men vill ha en bredare skida om jag måste välja en enda (som vid flygresor). </p><p></p><p>Viktigast för mig är nog pistegenskaper - när det är nysnö så är jag lycklig bara jag har en någorlunda bred skida. Åker aldrig bakåt, hoppar sällan (och lågt) och kan inte göra "butters" och liknande finesser. Så jag siktar på en direktionell skida där pistegenskaper har premierats med typ 88-98 mm midja.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1317307, member: 144594"] Läste ett test där de tyckte att Anomaly 94 var litet udda balanserad, med ganska soft nos och hård tail. Eftersom jag testade dem i ganska välordnad pist (några cm nysnö ovanpå nattpistad manchester) så njöt jag mest av hur den litet mjukare tippen liksom drog mig in i svängarna (och höll mig kvar där på skär) men kan tänka mig att det kan bli knepigt med den balansen när det blir guppigt och tajt i pisten. Såg ett annat test som liksom du tyckte att Enforcer och Anomaly var ganska lika. Svårt när man inte kan testa själv. Sneglar på nya QST94 och en massa andra också. Åker nu oftast på Völkl Deacon 80 som jag gillar men vill ha en bredare skida om jag måste välja en enda (som vid flygresor). Viktigast för mig är nog pistegenskaper - när det är nysnö så är jag lycklig bara jag har en någorlunda bred skida. Åker aldrig bakåt, hoppar sällan (och lågt) och kan inte göra "butters" och liknande finesser. Så jag siktar på en direktionell skida där pistegenskaper har premierats med typ 88-98 mm midja. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Atomic Maverick 96 CTI [2026]
Tillbaka
Topp