Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Faction Prodigy 3.0 [2022]
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1225467" data-attributes="member: 35740"><p>Fram eller bak är ju bara jämfört med tillverkarens anvisningar. Att man gillar frammonterat på ett par Völkl Mantra är inte samma sak som på ett par Revolt (parskida). Plus att det beror på var man vill att det ska fungera bäst, lite bak brukar ge mer flyt och lättare att få sladd, fram dyk och carv. Så vilken +- man väljer beror både på personliga preferenser och vad tillverkarna tycker. Det jag läste mig till om Prodigy 2 var att de flest tyckte att tillverkaren satt strecket ganska långt fram, dvs att dom som brukar gilla +-0 ville montera bak på just den skidan. Men 2.0 är ju mer jibb-orienterad än 3.0 så det kan ju vara annorlunda, men det hade varit intressant om testet hade haft möjlighet att prova det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1225467, member: 35740"] Fram eller bak är ju bara jämfört med tillverkarens anvisningar. Att man gillar frammonterat på ett par Völkl Mantra är inte samma sak som på ett par Revolt (parskida). Plus att det beror på var man vill att det ska fungera bäst, lite bak brukar ge mer flyt och lättare att få sladd, fram dyk och carv. Så vilken +- man väljer beror både på personliga preferenser och vad tillverkarna tycker. Det jag läste mig till om Prodigy 2 var att de flest tyckte att tillverkaren satt strecket ganska långt fram, dvs att dom som brukar gilla +-0 ville montera bak på just den skidan. Men 2.0 är ju mer jibb-orienterad än 3.0 så det kan ju vara annorlunda, men det hade varit intressant om testet hade haft möjlighet att prova det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Faction Prodigy 3.0 [2022]
Tillbaka
Topp