[Artikel] Slopestyle klart för OS

Redaktionen

Aktiv medlem
Den Internationella Olympiska Kommitén meddelade under måndagen att slopestyle för både skid- och snowboardåkarna kommer att vara en gren i OS 2014 i Sochi.

Läs hela artikeln:

kul tycker jag :) hoppas det inte blir som den där simon säger, han brukar veta vad han talar om.

men vi har ju iallafall b&e duon!!! WEEHEEEEEEEOOO

Blir æven intressant att se vilka kænda som kommer att vara med i OS. Låta røkat vara en stund før att uppnå en OS medalj? Vem har viljestyrkan?

Ifall sporten ska föras framåt och att den ska bli större så får man leva med detta! Det kommer öppna upp ögonen för fler företag, vilket leder till mer pengar till sporten. Kul i mitt tycke att fler kan leva på det dom älskar mest kul i mitt tycke.
Vad är det som säger att det kommer bli mer höjst än X-games? Dom kanske kommer ha domare som är kritisk angående stil än hur många inverterade 3 flippar man gör. Mest hypotetiskt tänkade så alla ni som tycker att jag är ute och cyklar behöver komma med påhopp senare.

Av: snow_4_life Idag 17:52
inte bra! snart är väl slopestylen samma sak som freestylen... den som snurrar mest vinner =(

håller med, men så blir det oavsett. kolla bara på senaste JOI liksom, vem vann och vem gjorde flest volter?

Man blir ju så klart glad när vår sport har lyckats så förbannat bra att dom tigger och ber för att få in den i ringarna. Men va fan hände med FIS sucks!? jag tycker att det är fantastiskt att folk ska få se vår sport världen över och njuta av den. Varför faller folk så för storleken på detta, är inte X-games coolt hah??? Och förresten vad händer med sporten resten av de 3 åren och 51 veckorna ska FIS skicka den ned i fucking boring träsket då? Det vi behöver är någon som ordnar resten av tävlingarna, annars måste vi hoppas på att FIS får in unga föräldrar,,,,
Nånting att tänka på/ Kaj Zackrisson ( som fortfarande är so fucking on FIS sucks till the motsatte is proved hehehehehe)

Vet inte vad jag ska tycka om detta...
Kul för sporten i helhet, det kommer säkert få ännu fler crazykids att dra sig till parken men jag är tveksam om "skid-/brädkulturen" kommer ta OS på allvar.
Förmodligen (förhoppningsvis) kommer det dröja några OS innan detta event kan jämföras med X-games.

Snödjup

Tillbaka
Topp