[Artikel] Snönörderi 1: Varför det snöar mer bland berg

Redaktionen

Aktiv medlem
Nördkunskap är nyckeln till pudret. Det är grundtanken bakom bergsguiden Andreas Bengtssons miniserie med namnet Snönörderi.

Läs hela artikeln:

Ytligt? Jag förstår att det ligger mycket kunskap bakom dina ord men OM det ska vara "snönörderi" så tycker jag du borde skriva längre och mer ingående. Men tack ändå!

"Idag 16:21 Av: Gurra_ski
Var ju inte precis så avancerat det där. överdrift att kalla det nörderi. "

Nördigt att veta kanske? :-)

hehe...de här va bra som fan!! mer sånt, fett intressant och allmänbildande för kidsen!!

stay in school! ;)

Om man skall kalla det snönörderi så tycker jag verkligen att man får ta ut svängarna till mer än detta?! Dock en eloge till ett försök till en reflektion av en intressant del av FR.se........

Christian är auktoriserad fysiker...... ;)

Mycket bra att det kommer lite artiklar samt information som inte bara handlar om vem som är coolast och åker bäst och hoppar bäst och är bara bäst och vem som är mest känd eller okänd.
Ser en klar segregation när det gäller etik och moral inom Freeride.
Tyvärr så tar inte Freeride tag i problem, antagligen pågrund av att det handlar om pengar.Reklam.Hits on webbpage.mm.
Fler artiklar och trådar om hur vi tar hand om varandra där ute i bergen men också i samhället.
Mvh.Anders C

Kul artikel som belyser något som de flesta nog inte tänkt på, men som händer runt omkring oss. Hade varit kul med en rad om föhnvinden som väl också hänger ihop med detta? Men det kommer kanske i senare del.

Tillbaka
Topp