[Artikel] Snowboard-SM avgjort i Kläppen

Redaktionen

Aktiv medlem
Under helgen som gick avgjordes snowboard-SM i Kläppen där de svenska mästarna i slopestyle, big air, halfpipe och snowboard cross utsågs.

Läs hela artikeln:

Ojoj...att Magnus Sterner går och vinner SM i pipe säger väl det mesta om den grenens status i Sverige, även om han såklart var och säkert fortfarande är ruskigt bra ändå...och Niklas Mattsson hade väl ingen större konkurrens i Big Air eller Slopestyle heller för den delen vilket säger en del om status för SM i snowboardsverige....

Att Sterner vann kan jag hålla med om att det säger ganska mycket om grenens status... men också om hur många halfpipes det finns i sverige och vilken klass de håller... Just nu finns det 3 halfpipes? Varav ingen håller någon högre nivå, det är väl vännäspipen som brukar vara bäst? Och att niklas mattsson inte hade någon konkurrens säger nog mer om hur insatt du är än om statusen i SM. Grym åkning! Synd att det blåste så jävla mycket.

är filmarna medvetna att dom råkade få med några tjejer där på halfpipe videon vid 1.38? Jag menar vadfan, skärpningen Sverige. Hur skulle det se ut om ni får in kvinnfolk i median? USCH.
Sluta med det där, jag vill inte se kvinnor åka snowboard, jag hatar att bli inspirerad av människor som jag kan relatera till.

Det var väl tre tjejer med i filmen? från runt 1.38 och framåt. Istället för att klaga på de som gjort filmen kanske man borde peppa tjejer att tävla?

Tillbaka
Topp