[Artikel] Snowtroller – fantastisk Åre-tolkning av Snowroller

Redaktionen

Aktiv medlem
snowtroller-1000x515.jpg

1985 kom klassikern Snowroller. 2021 kommer "Snowtroller". En härlig liten parodi på Lasse Åbergs kultfilm.

Läs hela artikeln:

Mizze

Aktiv medlem
Wunderbar! Alltid lika roligt när man oprovocerat bryter ihop och spottar morgonkaffe över kollegorna. Det här gjorde min dag!

farsan56

Aktiv medlem
Tyckte jag hörde nån mumla om Oscarsgalan?
Gissa vilket ord som ofelbart kommer att dyka upp i skallen varje gång man närmar sig den delen av berget. Jo då Blau....
Och snacket i byn: Hallå där! Vi tänkte åka Blausten efter lunch.
Ja jäklar!

Nixten

Ny medlem
När Jeepen körde fram tänkte jag ”…undrar vad som hände med Felix St Clair-Renard…” och så var det verkligen han som dök upp! Skidkul! Grymt bra alltihop 🤘🏻

fredw

Aktiv medlem
Perfekt. Märkligt förresten hur man kan se Snowroller om och om igen...

Har faktiskt sett Felix typ 1986 svänga upp med sin Suzuki Samuraj (tror jag det var) på torget i Chamonix (dock ej Verbier) och glatt heja (men det är jag nog inte ensam om). OCH jag har stillat akut näsblod på han som ursprungligen spelade "Der Rajselajter" i Snowroller. Slå det den som kan! ;-)

Hawk100

Aktiv medlem
Perfekt. Märkligt förresten hur man kan se Snowroller om och om igen...

Har faktiskt sett Felix typ 1986 svänga upp med sin Suzuki Samuraj (tror jag det var) på torget i Chamonix (dock ej Verbier) och glatt heja (men det är jag nog inte ensam om). OCH jag har stillat akut näsblod på han som ursprungligen spelade "Der Rajselajter" i Snowroller. Slå det den som kan! ;-)
Jag mötte Lassie-tråden alltså!! 👍
För de av er som minns det episka insändarforumet i Expressen fredag, (eller var det lördag?🤔) för typ 100 år sedan…..

Topp