[Artikel] Soul är Sveriges nyaste skidmärke

Vad är egentligen tanken?
Varesig måtten, designen eller priset känns speciellt attraktivt.
Ska bröderna lyckas bygga sig ett namn utan en produkt som sticker ut det minsta från mängden får vi hoppas att dom verkligen lyckats bygga in själ i skidorna.
Annars kan jag inte se nån som helst anledning att åka Soul-plank.

Vart vill dom komma med det priset som upcomer? första tanken när jag såg priset var "bratskidor". Som CarlH sa, det är inget vidare speciella skidor man får för det priset.

hendryx är/var ju ännu dyrare. både när dom var nystartade och fortfarande när dom etablerat sej. jag tycker skidorna vart jävligt cleana. och dessutom är det väl ändå inte design ni betalar för?

Vilken sten har dessa två bott under de senaste fem åren?

Stenåldersformer till överpris känns måttligt lockande. Skulle förvåna mig om de överlever vintern.

LÅTER NAJS. stilrena skidor faktist. gillar inte alla flashiga skidor med ferger som skär sig

Nojlas: Dessa skidor kommer att kunna testas i Hemsedal under skidtestarhelgen, 5-7 december.

jag har svårt att se poängen med dessa, finns det verkligen ett behov av fler "mellanting" på marknaden? goodha har det ju gått bra för, men de har ju en uttalad strategi också. varför inte nischa sig lite mer, så att folk får upp ögonen? varje stor skidtillverkare har ju en sån här skida i sortimentet...

håller med Owester, tyckte dom såg cleana ut, enkel design!
Borde finnas i mer färger, och lite dyrt, 7900 för bara skidan.

Svårt att uttala sig om skidan innan man har klämt på den och åkt på den. Men det verkar inte hindra så många här. Det är inte så konstigt att priset ligger så högt i och med att det är riktigt hantverk det här. På deras hemsida står det om en bergsguide i La Grave som sa att skidan har själ. Det är ju alltid något. Grymt fina skidor och dom värkar ha lagt ner både tid och själ i laggen. Grymt!

otroligt nice med stilrena skidor.
Men det skulle bränna i plånboken om man skulle köpa ett par sånna skidor;)

Jag förstår ingenting. Alltså verkligen. Trots att jag försöker.

Svenskbyggda skidor är tokintressant. Att starta upp skidtillverkning är inte lätt. Dock så borde en dylik manöver föregås av en del funderande. Hur tankarna har gått här kan jag inte ens spekulera i. Hur motiverar man en så intetsägande produktlinje?
Vad ska sälja skidorna? Var är snackismodellen som föder de andra?

Soul: Bara för att ni började spåna kring skidtillverkning 2004 behöver ni ju inte bygga skidor med shaper från den säsongen. Det är 4 år sen.

helt seriöst! Skidorna har förmodligen den formen de har pga att det ska passa sveriges snö och världens snö. som alla vet är sveriges snö ganska tung och ofta vindpackad. därför behöver inte en skida rocker eller pintale eller någon som helst super puder funktion. Priset är ganska lågt tycker jag. tänk lite, att tillverka kanske några hundra par med ett dyrt och hållbart matriel blir mycket dyrare än som de flesta andra märkena klämmer på med 10000 ex och en B skumkärna.

men rocker gör ju att skidan går lättare i packad och tung snö eftersom den inte skärfast eller dyker.

Vet att dessa kommer att finnas för teståkning både i Hemsedal och i Åre under deras skidtestarhelger. Så passa på att åk på dem då ni som är där.
Ha det

Tillbaka
Topp