Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrtur" data-source="post: 1284362" data-attributes="member: 45343"><p>Jag tycker allt kokar ned till följande att det är en grupp människor som är renägare som vill begränsa tillgången på fjället. Jag tycker det är otroligt synd att vi inte kan värna om vår tillgång till fjällen både som privatperson och företagsturism. Fjällen kommer att stängas ned mer och mer…..varför?! STF har väl inget annat val eftersom man förhandlat nya arrenden på sina stugor…?</p><p></p><p>Ibland försöker jag likna det till att om det finns några renar i Uppsala så stänger man ner Uppsala och hela området till och inklusive Stockholm. Det är enorma avstånd det handlar om…</p><p></p><p>Toppturer har redan blivit reglerad i fjällen pga störning på ren vad jag förstår….</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrtur, post: 1284362, member: 45343"] Jag tycker allt kokar ned till följande att det är en grupp människor som är renägare som vill begränsa tillgången på fjället. Jag tycker det är otroligt synd att vi inte kan värna om vår tillgång till fjällen både som privatperson och företagsturism. Fjällen kommer att stängas ned mer och mer…..varför?! STF har väl inget annat val eftersom man förhandlat nya arrenden på sina stugor…? Ibland försöker jag likna det till att om det finns några renar i Uppsala så stänger man ner Uppsala och hela området till och inklusive Stockholm. Det är enorma avstånd det handlar om… Toppturer har redan blivit reglerad i fjällen pga störning på ren vad jag förstår…. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp