Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1284478" data-attributes="member: 144594"><p>Om en moderator skriver "Tycker du kan fortsätta driva dina hjärtefrågor utanför FR istället" så bör du inse hur det kan tolkas.</p><p></p><p>Jag kände inte till den övriga bakgrund du beskriver men i de flesta frågor du nämner står jag definitivt dina åsikter (och i viss mån upplevelser) närmare än vad som framgått. Men hoppas samtidigt att man kan få behålla självvald grad av anonymitet i Freerides forum utan att indirekt eller direkt "outas" av någon, moderator eller ej.</p><p></p><p>Själv blev jag beskylld för att vara en "rysk bot" häromveckan (föregått av aldrig sinande förolämpningar och konspirationsteorier), och anmälde det inlägget utan någon som helst (av mig känd) åtgärd eller reaktion från Freeride. När jag då försökte vänligt närma mig vederbörande i ett PM ställde han krav på mig om "klargörande" mm och något som ens liknade en ursäkt kom aldrig. Iofs ok om här är högt i tak men då bör det gälla generellt.</p><p></p><p>Nog om detta. Men om ni har en artikel där STF hänvisar till renarnas känsloliv och samernas rättigheter så bör ämnet få debatteras, och då inte bara med åsikter från ett håll. Man kan ju inte låtsas att ämnet är okontroversiellt.</p><p></p><p>Själv tror jag att bakomliggande orsak till åtgärderna lika väl kan vara att STF vill undvika förkommen kritik att de blivit en klubb som hjälper instagram-nollåttor att kunna dela fina fjällbilder och skryta med friluftsliv utan att ge avkall på bekvämligheterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1284478, member: 144594"] Om en moderator skriver "Tycker du kan fortsätta driva dina hjärtefrågor utanför FR istället" så bör du inse hur det kan tolkas. Jag kände inte till den övriga bakgrund du beskriver men i de flesta frågor du nämner står jag definitivt dina åsikter (och i viss mån upplevelser) närmare än vad som framgått. Men hoppas samtidigt att man kan få behålla självvald grad av anonymitet i Freerides forum utan att indirekt eller direkt "outas" av någon, moderator eller ej. Själv blev jag beskylld för att vara en "rysk bot" häromveckan (föregått av aldrig sinande förolämpningar och konspirationsteorier), och anmälde det inlägget utan någon som helst (av mig känd) åtgärd eller reaktion från Freeride. När jag då försökte vänligt närma mig vederbörande i ett PM ställde han krav på mig om "klargörande" mm och något som ens liknade en ursäkt kom aldrig. Iofs ok om här är högt i tak men då bör det gälla generellt. Nog om detta. Men om ni har en artikel där STF hänvisar till renarnas känsloliv och samernas rättigheter så bör ämnet få debatteras, och då inte bara med åsikter från ett håll. Man kan ju inte låtsas att ämnet är okontroversiellt. Själv tror jag att bakomliggande orsak till åtgärderna lika väl kan vara att STF vill undvika förkommen kritik att de blivit en klubb som hjälper instagram-nollåttor att kunna dela fina fjällbilder och skryta med friluftsliv utan att ge avkall på bekvämligheterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp