Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1284482" data-attributes="member: 80520"><p>Tycker fati skriver det bra:</p><p></p><p>Inlägget bryter inte mot några lagar eller regler, och måste därför få stå. Men då måste jag, i egenskap av person, också få säga ifrån om att jag inte tycker att sån skit hör hemma på FR. Yttrandefrihet handlar om att få säga vad man vill - inte att det sen måste få stå oemotsagt.</p><p></p><p>Och att STF hänvisar till rendriften har heller ingenting med samernas rättigheter som ursprungsfolk att göra. De ska samsas på ett område, det är ju jättebra att de pratar och kommer överens. Precis som erik_lagg skriver:</p><p></p><p>Frågan om samernas rättigheter som ursprungsfolk är helt enkelt inte relevant över huvud taget. På samma sätt som att de som har de åsikterna inte går in och säga diskutera miljöeffekterna och ev åsikter om moralisk förkastlighet i varenda tråd om att åka till Kanada eller Japan tycker jag det är vettigt att hålla sig till ämnet här också. Om inte poängen är just att skapa splittring och dålig stämning.</p><p></p><p>Sen ska jag villigt erkänna att jag inte uttryckte mig på det snyggaste sättet i mitt ursprungsinlägg. Jag har som sagt inte allt för mycket för C W eller dennes åsikter/världsbild i stort på förekommen anledning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1284482, member: 80520"] Tycker fati skriver det bra: Inlägget bryter inte mot några lagar eller regler, och måste därför få stå. Men då måste jag, i egenskap av person, också få säga ifrån om att jag inte tycker att sån skit hör hemma på FR. Yttrandefrihet handlar om att få säga vad man vill - inte att det sen måste få stå oemotsagt. Och att STF hänvisar till rendriften har heller ingenting med samernas rättigheter som ursprungsfolk att göra. De ska samsas på ett område, det är ju jättebra att de pratar och kommer överens. Precis som erik_lagg skriver: Frågan om samernas rättigheter som ursprungsfolk är helt enkelt inte relevant över huvud taget. På samma sätt som att de som har de åsikterna inte går in och säga diskutera miljöeffekterna och ev åsikter om moralisk förkastlighet i varenda tråd om att åka till Kanada eller Japan tycker jag det är vettigt att hålla sig till ämnet här också. Om inte poängen är just att skapa splittring och dålig stämning. Sen ska jag villigt erkänna att jag inte uttryckte mig på det snyggaste sättet i mitt ursprungsinlägg. Jag har som sagt inte allt för mycket för C W eller dennes åsikter/världsbild i stort på förekommen anledning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp