Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1284492" data-attributes="member: 80520"><p>Det stämmer inte;</p><p></p><p>Du påstår saker, närmare bestämt att svenskar i Sverige inte får någon särbehandling och att svenskar är ursprungsbefolkning. Att samer klassas som ursprungsbefolkning kommer sig av ett riksdagsbeslut:</p><p>[URL unfurl="true"]https://sv.wikipedia.org/wiki/Ursprungsfolk#Ursprungsfolk_i_Sverige[/URL]</p><p>Där det (bland annat) framgår att man måste vara minoritetsbefolkning för att få ursprungsbefolkningsklassning. Återigen, det här är en politisk fråga som över huvud taget inte är relevant för artikeln.</p><p></p><p>Jag tycker det finns mycket problematiskt med samers särställning i samhället, och om jag fick bestämma helt själv skulle väldigt mycket ändras på. Det är inte relevant för artikeln och om du vill diskutera såna saker rekommenderar jag att du startar en egen tråd för det.</p><p></p><p>Om du tycker det är kafkanskt när andra ger uttryck för att de tycker du har fel bör du nog gå och läsa lite Kafka. Jag kan rekommendera Förvandlingen till att börja med, det är en bra introduktion till hans stil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1284492, member: 80520"] Det stämmer inte; Du påstår saker, närmare bestämt att svenskar i Sverige inte får någon särbehandling och att svenskar är ursprungsbefolkning. Att samer klassas som ursprungsbefolkning kommer sig av ett riksdagsbeslut: [URL unfurl="true"]https://sv.wikipedia.org/wiki/Ursprungsfolk#Ursprungsfolk_i_Sverige[/URL] Där det (bland annat) framgår att man måste vara minoritetsbefolkning för att få ursprungsbefolkningsklassning. Återigen, det här är en politisk fråga som över huvud taget inte är relevant för artikeln. Jag tycker det finns mycket problematiskt med samers särställning i samhället, och om jag fick bestämma helt själv skulle väldigt mycket ändras på. Det är inte relevant för artikeln och om du vill diskutera såna saker rekommenderar jag att du startar en egen tråd för det. Om du tycker det är kafkanskt när andra ger uttryck för att de tycker du har fel bör du nog gå och läsa lite Kafka. Jag kan rekommendera Förvandlingen till att börja med, det är en bra introduktion till hans stil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp