Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fati" data-source="post: 1284512"><p>Fast det är väl inte den svenska staten som begränsar vilka som får ansluta sig en sameby?</p><p>Däremot är det staten som definiera mycket som bara svensk medborgare får göra. Därmed särbehandlar staten svenskar betydligt mer än samer, och inte som det står i inlägg 28. Förutom om ni har en annan definition vad svenskar är, oh inte att svenskar är svensk medborgare.... men dit vill jag helst inte gå.</p><p></p><p></p><p>Edit: för att förtydliga: jag tycker inte särbehandlingen av samer och samebyarnas maktställning är bara bra. Jag tycker det är bra att man skyddar en urbefolkning och minorität och dess kultur.</p><p>Det jag reagerade på här (kanske lite starkt) är inlägg 28, där det påstås att Svenskar inte får särbehandling i sverige". Vilket är retorik från högerpopulism, och det ska jag alltid hålla emot.</p><p></p><p>Nog med det från min sida. Skönt att det blir mindre folk i jämtlandsfjällen, ska ändå tälta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fati, post: 1284512"] Fast det är väl inte den svenska staten som begränsar vilka som får ansluta sig en sameby? Däremot är det staten som definiera mycket som bara svensk medborgare får göra. Därmed särbehandlar staten svenskar betydligt mer än samer, och inte som det står i inlägg 28. Förutom om ni har en annan definition vad svenskar är, oh inte att svenskar är svensk medborgare.... men dit vill jag helst inte gå. Edit: för att förtydliga: jag tycker inte särbehandlingen av samer och samebyarnas maktställning är bara bra. Jag tycker det är bra att man skyddar en urbefolkning och minorität och dess kultur. Det jag reagerade på här (kanske lite starkt) är inlägg 28, där det påstås att Svenskar inte får särbehandling i sverige". Vilket är retorik från högerpopulism, och det ska jag alltid hålla emot. Nog med det från min sida. Skönt att det blir mindre folk i jämtlandsfjällen, ska ändå tälta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp