Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fati" data-source="post: 1284519"><p>Fattar vad du menar. Och att samebyn hållas lite gran stängt är förståeligt, men kanske också ett problem. Men man kan också gifta in sig, om nu nån vill blir renskötare.... Att prata om etnicitet är dock alltigt rätt svårt eftersom begreppet/ definitionen är suddigt...</p><p></p><p>Enligt msb/wikipedia:</p><p>Etnicitet är ett föränderligt och mångtydigt begrepp som betyder olika saker för olika individer vid olika tidpunkter i historien. I modern forskning anses etnicitet inte vara något som människor ärver eller bär med sig, utan etniciteten skapas och konstrueras i olika kontexter och situationer.</p><p>[URL unfurl="true"]https://rib.msb.se/filer/pdf/26149.pdf[/URL]</p><p></p><p></p><p>Sen vill jag påstår att det finns en hel hög med jobb som är förbehållna de som är "svensk (läs lång o blond)", beroende på arbetsgivarens åsikter. Men det är ett påstående som jag inte kan bevisa, så häng inte upp er på det....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fati, post: 1284519"] Fattar vad du menar. Och att samebyn hållas lite gran stängt är förståeligt, men kanske också ett problem. Men man kan också gifta in sig, om nu nån vill blir renskötare.... Att prata om etnicitet är dock alltigt rätt svårt eftersom begreppet/ definitionen är suddigt... Enligt msb/wikipedia: Etnicitet är ett föränderligt och mångtydigt begrepp som betyder olika saker för olika individer vid olika tidpunkter i historien. I modern forskning anses etnicitet inte vara något som människor ärver eller bär med sig, utan etniciteten skapas och konstrueras i olika kontexter och situationer. [URL unfurl="true"]https://rib.msb.se/filer/pdf/26149.pdf[/URL] Sen vill jag påstår att det finns en hel hög med jobb som är förbehållna de som är "svensk (läs lång o blond)", beroende på arbetsgivarens åsikter. Men det är ett påstående som jag inte kan bevisa, så häng inte upp er på det.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp