Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 1284523" data-attributes="member: 57206"><p>På vilket sätt är de inte hållbara och i förhållande till vadå? Hur skadas fjället och vilken besöksmängd vore i sådant fall lämplig? Att något inte är hållbart och eller/skadas kan ju vem som helst påstå, låter väldigt godtyckligt. Handlar i slutändan om hur mycket slitage en vill tillåta och hur det skall vägas mot andra intressen.</p><p></p><p>Jag tycker det är synd att restaurangerna stängs ner men förstår att det var det "enklaste" de kunde avvara men samtidigt bibehålla sin verksamhet. Att dra ner på bäddar tycker jag var fel, det i kombination med stängning av restaurangen kommer sannolikt dessutom göra området mer otillgängligt och dyrare, men det var väl å andra sidan syftet.</p><p>Jag tror att stängning av restaurangerna hade räckt gott och väl för att dra ner besöksantalet större delen av vinter- och sommarsäsong (fastän det inte verkar ha ökat speciellt mycket alls sedan 80-talet) genom konsekvensen att mindre vana friluftsmänniskor eller mer bekväma personer kommer avstå från att resa till Jämtlandstriangeln.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 1284523, member: 57206"] På vilket sätt är de inte hållbara och i förhållande till vadå? Hur skadas fjället och vilken besöksmängd vore i sådant fall lämplig? Att något inte är hållbart och eller/skadas kan ju vem som helst påstå, låter väldigt godtyckligt. Handlar i slutändan om hur mycket slitage en vill tillåta och hur det skall vägas mot andra intressen. Jag tycker det är synd att restaurangerna stängs ner men förstår att det var det "enklaste" de kunde avvara men samtidigt bibehålla sin verksamhet. Att dra ner på bäddar tycker jag var fel, det i kombination med stängning av restaurangen kommer sannolikt dessutom göra området mer otillgängligt och dyrare, men det var väl å andra sidan syftet. Jag tror att stängning av restaurangerna hade räckt gott och väl för att dra ner besöksantalet större delen av vinter- och sommarsäsong (fastän det inte verkar ha ökat speciellt mycket alls sedan 80-talet) genom konsekvensen att mindre vana friluftsmänniskor eller mer bekväma personer kommer avstå från att resa till Jämtlandstriangeln. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp