Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grinchen72" data-source="post: 1284546" data-attributes="member: 172702"><p>befängd idé om att fjällen som har funnits i millioner av år behöver skyddas från att en människa trampar på den. Vad är det för fel på samhället när det stora problemet i ödemarken är att en stig är 50,70 eller 200 cm bred. Herregud, det finns ju näst intill oändligt med fjäll orörd som en motsats till triangeln.</p><p></p><p>Det är tragiskt att någon vill hindra upplevelsen att vandra i fjällen och samtidigt kunna äta samt sova gott, det visar tydligt hur egoistisk och självcentrerad någon kan vara att förneka någon annan detta som har varit för så många, så uppskattat. Vandring är viktigt för min familj, det skapar karaktär, men vi uppskattar och förväntar oss service.</p><p></p><p>STF har uppenbarligen missförstått deras uppdrag samt syfte, vilket är att skapa förutsättningar för medlemmarna att uppleva fjällen på ett tidsenligt sätt. Att kånka på torrfoder och ha självhushåll tillhör i mitt tycke en förlegad och gammelmodig tid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grinchen72, post: 1284546, member: 172702"] befängd idé om att fjällen som har funnits i millioner av år behöver skyddas från att en människa trampar på den. Vad är det för fel på samhället när det stora problemet i ödemarken är att en stig är 50,70 eller 200 cm bred. Herregud, det finns ju näst intill oändligt med fjäll orörd som en motsats till triangeln. Det är tragiskt att någon vill hindra upplevelsen att vandra i fjällen och samtidigt kunna äta samt sova gott, det visar tydligt hur egoistisk och självcentrerad någon kan vara att förneka någon annan detta som har varit för så många, så uppskattat. Vandring är viktigt för min familj, det skapar karaktär, men vi uppskattar och förväntar oss service. STF har uppenbarligen missförstått deras uppdrag samt syfte, vilket är att skapa förutsättningar för medlemmarna att uppleva fjällen på ett tidsenligt sätt. Att kånka på torrfoder och ha självhushåll tillhör i mitt tycke en förlegad och gammelmodig tid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] STF drar ned på öppettider och restaurangutbud på sina fjällstationer – för renarnas skull
Tillbaka
Topp