[Artikel] Stora besparingar för Salomon och Atomic

Synd det där, men dom kan väl flytta tillverkningen till sverige? =)

Mest troligt hakar de på tåget och gör som K2 och Völkl och flyttar till Kina, vilket förmodligen ser ekonomiskt fördelaktigt ut i ett kort perspektiv

flytta tillverkningen till Pakistan o låt barnarbetare göra jobbet, man behöver inte ge dom lön heller ! så gör ju fifa sina fotbollar.. :)

Det är deras eget fel
För en 6-7 år sen var de skitstöddiga, vägrade leverera till småbutiker,kom inte till skidtester m.m
Nu vet jag flera butiker som inte köper en skida från Salomon
När carvingen kom var de marknadsledande, nu är de ordenligt frånåkta på på racing och freeride

Fischer har tagit sina längdbindningar från Salomon.Även den biten förlorar de till nästa år

man kan väll inte låta dom hålla på med barnarbete dom (barnen) har ju ingen känsla för kvalite.

Jävligt synd att de ska bli så, känns nästan som bättre kvalite när de kommer från europa..

Knappast. Men synd!
Då blir det inte att köpa skidor av dom i fortsättningen, vem vet om dom sparar in på material också ;)

vote for austria, and not china.

Skönt att höra från ALPINBUTIK den konkreta sanningen som man har upplevt.
Snobbar som jobbar, trist! Men de finns ju andra märken som det står "Born in Chamonix-valley" på som är grym kvalla på anser jag. De fina är också, att både agentur och säljare är ödmjuka och trevliga.

He ba å åk!

Så går det när man har en kass produkt.

Kan tänka mig att minst hälften av det tappet kommer from Salomons skidor.

Skidorna kommer tillverkas i Atomics fabrik i Österrike. Och Alpinbutiken du har lite fel där när du säger att de tappar fischer nästa år. Det har de redan gjort för ett tag sedan.

Packa och dra, lägg sen ner verksamheten..

Jag kommer iaf fortsätta att handla skidor tillverkade i Europa.
Är grymt sugen på ett par Dynastar pro rider nu..

Salomon har länge levt på sitt varumärke men till slut fungerar det inte om man inte kan lyssna på marknaden eller producera kvalité. Har själv jobbbat med salomon i många år och tyvärr har de mellan 2004-2007 inte levererat många plana skidor, årets är plana men tyvärr verkar det vara för sent. Jag tror inte asien är någon nackdel om man ser till kvalité, men det kan vara jobbigt för varumärket.

Till "deespin"

Att flytta till svergie vore ju självmord ju förfan... det är ju inte direkt bättre åkning och större efterfrågan på skidor här direkt.. eller ?

Dom skulle aldrig flytta till Sverige om det är en fråga att spara pengar. så många äckliga Höga skatter som vi har här pluss alla andra extra utgifter man får om man driver ett företag i detta land. mest troligt att dom kommer att flytta till T.ex. Kina/Taiwan där det är billigt att producera saker.

Tillbaka
Topp