[Artikel] Svara på en enkät om handledsskydd

Redaktionen

Aktiv medlem
Kom med tips och synpunkter till Kasimir Hellström som examensarbete har valt att ta fram ett handledsskydd för snowboardåkare.

Läs hela artikeln:

Det är något fel på enkäten. Bla fråga 13, då går det bara att sätta tre punkter men det finns 6 alternativ.

Fråga 13 fungerar, men du måste ranka 1-6, du kan alltså inte sätta två 2or, två 3or etc. Jag har provat den ett flertal gånger men om något ändå skulle vara fel så säg bara till. Ju fortare jag fixar det desto bättre.
Och tack till er som svarat för hjälpen, den är ovärderlig.

Tydligen så är det en del som har problem med frågan "Vilka är de viktigaste skydden enligt dig? Ranka 1-6 där 1 är viktigast och 6 minst viktig" Detta beror troligtvis på en felkodning som inte jag kan göra något åt och är beroende av webbrowser. Andra har löst detta problem genom att vända på ordningen, det funkar bra bara markera det i övriga kommentarer så jag vet. Det kan även funka att prova med en annan browser.

Tror den skade statestiken är väldigt gammal!? Tror handledskadorna blommade på 90 talet när ALLA skulle lära sig att åka bräda, tror att det mest drabbade 40 plussare som inte har fallteknik nära till hands.
Om man har handledsskydd och bailar ordentligt så går underarmen av istället.

Om du verkligen vill ha en designmässig utmaning som gör en REJÄL skillnad (livsviktigt område) kolla om du kan komma på något smidigare nackskydd, dainese, alpinestar och KTM har sådana.

Handledsskydd stör åkningen också tycker jag.

Lycka till!

J-Rosenqvist: Har jobbat som instruktör och skulle nog vilja säga att handledsskador fortfarande är vanligast; åtminstånde på nybörjare... oavsett ålder.

Sant att underarmen kan gå av istället, men det krävs större kraft och oftast så är det en simplare fraktur som går snabbare att läka.

Tillbaka
Topp