[Artikel] Tanner vann i pipen igen

Fan va gay o nua ut Tanner.. lovar att de var massa äckliga jibbers som tycker att dom vet vad som är bäst! Usch!

tanner va fett värd vinsten gillar speciellt sista hitten(: ......fett dåligt att dom buade åt han:(

tanner stompade fäät, men i kvalet tke ja fan simon släppte vissa grabs för tidigt, men ska ju inte klaga egentligen kommer väl aldrig sätta det där själv, men tanner är värdig vinnare som fan, för han stompar snurrarna åt båda hållen. o sånt behövs:D

Fett nice =D
men hade gärna sett dumont på 1aplats,
Btw, nån som vet va de är för märke på hans gula kläder ? =)

Tanners åk var bättre än simons, men simon gör mer spektakulära hits men inte lika cleant som tanners. Förstår inte vad tanken är med att bua åt tanner, helt sjuk dåligt-

Idag 11:47 Av: The_ski_freak
bara jag som tkr det e stekigt med gula ställ?

Antagligen Simon och Tanner :)

skön åkning som fan, dom är galna !

Tanner Hall fortsatte att övertyga i X Games Superpipe, precis som i kvalet, och vann före Simon Dumont och Colby West. UPPDATERAD: Videoklipp på finalåken.

Läs hela artikeln:

Synd att Dumont inte vann guldet! men tanner var väll värd det! (Tycker ändå att Dumonts landningar var aningen finare!) Pzz ut!!

sjukt dåligt att bua ut tanner, han körde ju bättre, mer tekniskt
även om jag gillade dumonts mer. men vafan störda grejer båda två

Förstår att tanner var irriterad över buandet, så jävla dålig stil. han gjorde ju det bästa åket. Om än inte de mest spektakulära, men han visar gott och väl att han kan, så sant som det sägs. fler hits och rotationer åt båda håll. han är king of pipe. diggade dock dumonts första hit där, satan vilken höjd.

Tanner vann på sin höger snurr i första hitten, han körde bra men tycker dumont borde vunnit.. Han höll höjden igenom hela åket. Synd att han inte roterar nått åt höger.

Alla som var där såg att Dumont satsade så sjukt mycket mer än Tanner. Om man blir bortdömd för att man inte snurrar åt båda hållen så försvinner ju hela iden med sporten. Det skall ju vara fart, höjd och satsning. Mycket dåligt bedömt och när hela publiken står och skriker "Bullshit" är det kanske dags att göra nåt åt bedömningen. Vidare så hade Tanner chansen att visa sig själv vara mästare i sitt sista åk genom att satsa och faktiskt hoppa, men han valde att göra tre hopp och sedan glida ner i botten av pipen. Inte konstigt att publiken blev sur!

Pfister i bedömningen ska väl också varation och skicklighet ingå. När Tanner visar att han kan snurra åt båda hållen i pipen visar han ur den aspekten större skicklighet och variation.
För mig tycker jag båda två var värdiga vinnare och ser inget fel på bedömningen, sen är det rent löjligt av publiken att bua.
Pfister säg mig varför skulle dommarna ändra sitt dom slut när dom ser att publiken buar? Hur rätt vore det mot Tanner?

Pfister, det finns dessutom något som heter stil och där är Tanner överlägsen. Ser rätt hackigt ut när Dumont åker tycker jag, Tanner åker så sjukt mycket mer avslappnat. Visst har Dumont farten, höjden och satsningen men Tanner kör en cleanare runda så jag tycker domarna gör helt rätt.

CrashX: Om du hade varit där så hade du sett skillnaden i fart och satsning. Det kanske inte gick igenom tvrutan riktigt. Publiken buade därför att bedömningen redan från början var så uppgjord. Bara genom att ge Dumont mindre än 90 poäng i sitt andra åk gjorde publiken upprörd, särskilt eftersom Tanner höjde sig i sitt andra åk som i min mening inte var alls lika bar som hans första. När Dumont sedan kommer ut och flyger 20'8'' upp ur pipen och sätter allt klockrent blir det ju löjligt. Visst skall man visa variation i sitt åk, men när någon uppenbart åker så mycket bättre blir det ju parafrafrytteri utav det hela.

Vad bedömningen anbelangar så kan de ju inte ändra sig under tävlingen men om den som satsar bestraffas så bör man nog se över reglerna.

Tillbaka
Topp