[Artikel] Tanner vann i pipen igen

tanner kör desutom fler hits i sitt åk=större risk att kklanta sej men han sätter alt finfint plusstor variation på tricken och inte missade grabar.

Som sagt var "hans fem hits stod sig kort mot Tanners sju. Avsaknaden av högersnurrar i Simons åk gjorde också sitt. Tanner var helt enkelt lite vassare i alla åken och stod till sist som segrare i pipen. "

Fattar inte vad det är att diskutera, och ännu mindre fattar jag att folk faktiskt beter sig som osportsliga små barn och buar. Tanner var enligt bedömmingarna bättre och det är inte precis som att Simon blev utsparkad från tävlingen, ffs han kom juh tvåa?
Ett stort BU till publiken och vissa freeride medlemmar.

Som sagts... om ni hade VARIT DÄR... så hade ni förstått varför publiken buade. Och för alla er som tror att de buade åt Tanner... nej, det klart att de inte buade åt Tanner. De buade åt domarna. Men sitt ni hemma i er soffa och var upprörda över den dumma publiken som inte fattar nånting.

"En Dumont-vänlig publik på sned visade sitt missnöje och fortsatte med buandet även då Tanner besteg podiet."

Så du tycker det är helt okey att bua åt dommarna? Visar det någon större sportslig anda än om de skulle buat åt Tanner? Oavsett vem de buade åt var det dålig stil, även om man sitter hemma i tv-soffan eller står så nära så att man pussa dem på kinden. Tycker inte man kan rättfärdiga dåligt uppförande med att säga "meh!11 jag var där!"

jag tycker då att de va utan tvekan rätt man som vann. även om dumont hade mer air, men tanner har mer avslappnad åkning och framför allt större variation med sina snurrar åt båda hållen...

Är det bara jag som har problemet med att man enbart ser den nordöstra fjärdedelen av bilden? Mac och safari har jag. Inga probs i övrigt med freerides grejer

Tanner snurrar båda hållen, drar flipps, 1260 precis som simon. Simon har mer air, snurrar åt samma håll hopp efter hopp. Simons åk förra året är sjukt mycket bättre och snyggare. Tycker dumont skulle vunnit förra året, men i år var det självklart. Om Colby hade haft lite mer air tycker jag nästan han skulle ha 2a platsen. Mitt tycke bara..

fan asså e dommarna dum i huvet lr? dumont va ju så jevla lett sjukare, lätt bästa runnet... va fan lyssna på publiken alla va tyst när hall körde å när dumont körde skrek alla som nå jevla hönshjärnor, håller ni me?

fattar inte hur i helvete man kan stå och bua till en av killarna som pushat sporten mest...... helt jävla stört Tanner du va Såååå värd vinsten

100% rattvist,, folk som sager att simon dumont borde vunnit sog upenbarligen inte finalen. stortskont ak av dumont men tanners var snappet battre i alla oken. vardig vinnare. btw market po dumonts gula klader ar billabong, border namligen veta det eftersom jag stod 1 meter ifron honom nar han gick ut fron pipen.

Tillbaka
Topp