Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Topp 5: Skidor med MnO
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1181743" data-attributes="member: 12483"><p>När sonen var i Cham 99/00 och han skulle ha ny lagg, blev det X-Scream 178 cm. Jag försökte få honom att köpa Arno Adam eller Völkl G41, två riktigt heta och på den tiden breda modeller. Efter tester tog han ändå X-Scream... Själv hade jag nästintill dömt ut brorsans X-skrik säsongen innan när jag jämförde dom med mina då riktigt vassa Ross Viper 9.9(?) 198 cm, för att inte tala om motsvarande GS race-Rossar med samma mått och skärning. </p><p>Däremot var G41:an en riktig höjdpunkt! Hade ett par 198 cm (har alltid gillat långa lagg). Stabila snabba, riktiga ösarlagg, klarade GS-banor med bravur och det lilla jag lyckades hitta av puder. Det blev ett antal Alpturer ned dessa tills jag bockade ena skidan i Söldens WC-brant 2004, f ö en av mina mest spektakulära vurpor (ingen blodsvite!).</p><p>Revolutionen för den typen jag ägnar mest tid åt, piståkning på små hemmaberg, kom ungefär samtidigt. Vassa små FIS SL-carvers 165 cm lyfte nöjet till nya höjder igen, plus triggade till att börja boxa käpp igen, så jevvla kul! Det har avverkats 4-5 olika par av dessa, men Atomic SL 12 2008 har varit dom vassaste, riktigt kompletta för t ex Åreåkning också, tro det eller ej. Ska jämföra dom i vinter med mina nya Elan WC SLX, intessant. ...men nu är vi långt från offpisten & freeride.</p><p>Båda mina Hendryxpar, PH och Funk, har varit riktigt lyckade köp också och inneburit i viss mån att man återigen fått en ny syn på hur skidor kan byggas och åkas. Häftigt med utveckling!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1181743, member: 12483"] När sonen var i Cham 99/00 och han skulle ha ny lagg, blev det X-Scream 178 cm. Jag försökte få honom att köpa Arno Adam eller Völkl G41, två riktigt heta och på den tiden breda modeller. Efter tester tog han ändå X-Scream... Själv hade jag nästintill dömt ut brorsans X-skrik säsongen innan när jag jämförde dom med mina då riktigt vassa Ross Viper 9.9(?) 198 cm, för att inte tala om motsvarande GS race-Rossar med samma mått och skärning. Däremot var G41:an en riktig höjdpunkt! Hade ett par 198 cm (har alltid gillat långa lagg). Stabila snabba, riktiga ösarlagg, klarade GS-banor med bravur och det lilla jag lyckades hitta av puder. Det blev ett antal Alpturer ned dessa tills jag bockade ena skidan i Söldens WC-brant 2004, f ö en av mina mest spektakulära vurpor (ingen blodsvite!). Revolutionen för den typen jag ägnar mest tid åt, piståkning på små hemmaberg, kom ungefär samtidigt. Vassa små FIS SL-carvers 165 cm lyfte nöjet till nya höjder igen, plus triggade till att börja boxa käpp igen, så jevvla kul! Det har avverkats 4-5 olika par av dessa, men Atomic SL 12 2008 har varit dom vassaste, riktigt kompletta för t ex Åreåkning också, tro det eller ej. Ska jämföra dom i vinter med mina nya Elan WC SLX, intessant. ...men nu är vi långt från offpisten & freeride. Båda mina Hendryxpar, PH och Funk, har varit riktigt lyckade köp också och inneburit i viss mån att man återigen fått en ny syn på hur skidor kan byggas och åkas. Häftigt med utveckling! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Topp 5: Skidor med MnO
Tillbaka
Topp