Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vad kostar det att åka skidor i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1252110" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tror att många som tänker alperna tänker bort alla de mindre, extremt familjevänliga orter som det kryllar av. Ski in/out, yes, särskilt om 70 meters avstånd till backen accepteras. OK det går inga direkttåg dit från Sthlm, de talar inte svenska och… ja. Litet för mycket sol kanske.</p><p></p><p>Alta Badia nämndes. Vill man ha ski in/out i det närområdet så gäller det i princip samtliga boenden i t ex Colfosco och Selva. Mitt i Selva finns dessutom det mest barnvänliga liftområde jag skådat. En gondollift bort finns Saslong, en låång fiiin rödsvart WC-backe som nästan alltid är öppen. Var där med min dotter när hon var 7 år. Året efter klämde vi både Sella Ronda och glaciären på Marmolada. I närheten finns Kronplatz som är ett paradis för barnfamiljer etc etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1252110, member: 144594"] Jag tror att många som tänker alperna tänker bort alla de mindre, extremt familjevänliga orter som det kryllar av. Ski in/out, yes, särskilt om 70 meters avstånd till backen accepteras. OK det går inga direkttåg dit från Sthlm, de talar inte svenska och… ja. Litet för mycket sol kanske. Alta Badia nämndes. Vill man ha ski in/out i det närområdet så gäller det i princip samtliga boenden i t ex Colfosco och Selva. Mitt i Selva finns dessutom det mest barnvänliga liftområde jag skådat. En gondollift bort finns Saslong, en låång fiiin rödsvart WC-backe som nästan alltid är öppen. Var där med min dotter när hon var 7 år. Året efter klämde vi både Sella Ronda och glaciären på Marmolada. I närheten finns Kronplatz som är ett paradis för barnfamiljer etc etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vad kostar det att åka skidor i Sverige?
Tillbaka
Topp