[Artikel] Video: Mölle Open

Redaktionen

Aktiv medlem
I lördags trotsade 33 surfare årstiden och vädret och gav sig ut i vattnet för Ocean & Earth Mölle Open 2008. Bra vågor, solen skymtade och badtunnan värmde de frusna. Här är vinnarna och film från tävlingsdagen.

Läs hela artikeln:

utanför helsingborg om jag inte missminne rmej. passa på att åka nu då det finns planer på att bygga en vågbrytare där bara så ni vet.

Haha, surfning i Sverige. För några år sedan så skulle jag inte tro att detta var möjligt men nu vet jag. *Rädda möllevågen*

Right-On! Kul o se att de finns vågot i Svedala me! E de Mölle i skåne de va från? Ngn som vet hur tjocka våtdräckterna är?? Typ 6,4?

Nu klarar man sig med en 5/4 våtdräkt på västkusten, lite kallare på ostkusten eller upp mot gävle bukten,... men om en månad eller så blir det att ta på sig survival-kittet även i skåne. 6/5/4 dräkt, 5mm handskar, 7mm skor och huvan upp....

Tänkte bara förtydliga att vågen är så gott som räddad. Efter alla protester och aktioner från skånes, och resten av landets surfare har det kommit till beslut att bygget måste gå igenom miljödomstolen (miljö konsekvens analys). Detta kostar för mycket och tar får långtid så bygget är nedlagt/uppskutet.
Vi har våran våg kvar för nu och förhoppningsvis för alltid!!
Bra jobbat!!!!

Jag är möllebo så jag iakttog det hela genom mitt fönter, såg ganska kyligt ut ja! Det var ju nästan storm. Bara så ni vet alla i Mölle uppskattar era besök, alltid sjysst utsikt att kolla på, haha..

Tillbaka
Topp