[Artikel] Viktigt: ABS återkallar ryggsäckar och stålpatroner

Redaktionen

Aktiv medlem
Alla europeiska ABS-stålpatroner (svarta) som har ett fyllningsdatum före den 3 december i år återkallas med omedelbar verkan efter att en underleverantör till ABS upptäckt ett möjligt fabrikationsfel som kan påverka utlösningsmekanismen.

Läs hela artikeln:

Tjena
Så om jag har en ABS vars patron aldrig blivit utlöst behöver jag bara skicka tillbaka patronen plus handtag? Alltså inte själv ryggan? Vilket innebär att jag skulle kunna köpa en carbonpatron och använda ist?

@koitrand så skulle jag uppfatta det ja, förutsatt att ryggsäcken heller aldrig utlösts med någon tidigare patron, men jag rekommenderar dig att kolla med ABS. det här är ju bara en vidarespridning av deras information, jag är inte mer insatt på området än någon annan.

Ja fast mitt tips vore att följa tråden på freeride och se hur det går med deras utbytesprogram ABS har pratat om. Det kan bli så att priset blir rabatterat eller till och med gratis för kunderna som är påverkade så som du är.

Okej. Kollar med ABS vad dom säger. Åker den 27 och hinner inte få någon ny via deras program.

Ironiskt att man valde att köpa en ABS-säck med karbonpatron, som säljaren sedan snällt lät mig testdra i butiken med deras stålpatron, verkade som en jättebra idé just då.

En fråga, Är det någon som skickat in sin patron och fått tillbaka den?

Tillbaka
Topp