[Artikel] X Games dumpar Skier X

Redaktionen

Aktiv medlem
En av de bidragande sporterna i den moderna skidåkningens historien tas bort från X Games-programmet. Organisationen bakom X Games har beslutat att inte längre ha med Skiercross, Snowboardcross och Monocross i X Games - ett beslut som möts med sorg b

Läs hela artikeln:

Samtidigt som det är tråkigt att arrangörerna väljer att lyfta bort grenarna från X Games så förstår jag det. Utan att ha sett exakta siffror på hur många tittare de olika grenarna har så kan jag tänka mig att det är betydligt fler som bänkar sig framför exempelvis Big Air än Skier X.

Att X Games är en superkommersiell tävling där TV-tittarna i många fall prioriteras före atleterna är ingen hemlighet. X Games är ett varumärke på samma sätt som Salomon, Nike, Apple och Volvo. Har ett klädföretag en jacka som säljer dåligt blir det givetvis inte en återkommande produkt i kollektionerna, utan man lyfter helt enkelt bort den.

På samma sätt väljer nu arrangörerna av X Games att stryka en gren som inte längre säljer.

Jag föreslår en korrläsning (av texten dvs)... ;)
I övrigt instämmer jag med föregående kommentarer.

Otroligt trist.

Jag är så utinihelvetes trött på att se Big Air med så många spinnar att det blir helt obegripligt att förstå vad som bedöms mer än antalet varv. (Jag antar att det är för att vilken sjuåring som helst idag drar stora 3or över svarta linjen i Pinkpark...)

För en enkel själ som jag är Skier X betydligt lättare att begripa... :)

Tillbaka
Topp