Åsikter om K2 twintip

JPehrson

Ny medlem
Åsikter om K2 twintip
Hej!
Jag har kört park i några år och nu är det dags att köpa nya skidor igen.
Det blir mest i hoppet hemma i väsjöbacken ca 2 ggr/vecka men även ungefär 2 veckor om året i pisten och lite offpist i fjällen.
Har ni något tips på vad som kan vara en bra skida? 180 lång och väger ca66 kilo.

Har funderat på K2 public enemy och fujative, även teneighty foil. Kanske något annat, vad tycker ni?
Några bra bindningar?

Åsikter om K2 twintip
Tycker pe är helt ok men om du kör mycket park så tycker jag fujative går lite bättre så det är mitt tips men båda är helt ok

Åsikter om K2 twintip
Jag tycker du ska ha Rossignol Scratch Fs 174 cm eller scott P3 178 cm;)
En bra bindning är Marker Titanium contact controll six !!

Åsikter om K2 twintip
Fujativen är mjuk, men du vägde jätte mycket så. är ungefär lika lång/tung som mig och jag kör på fujative. Jävligt skön att hoppa med både vanligt och fakie. Sköna på rails, stryktåligt belag och roliga att leka med på plattmark. då dom är hyffsat breda och väldigt mjuka får dom skönt flyt i pudret, men är inga direkta pistracers. fungerar i inte allt för höga hastigheter. Så det är en billig och prisvärd skida enligt mig. Börjar bli uttjatat men LookP12 är en bra bindning. Du får fujative + lookp12 från conrad för 2700 + frakt.
Lycka till.

Åsikter om K2 twintip
Asså om du chillar i parken nästan hela säsongen borde du nog köpa fujative. Enemy är också nice fast lite tyngre och kluppigare än fujative kan jag tänka mig. Foil är skön att åka på fast ful.

Åsikter om K2 twintip
Jag kör som många andra på ett par Fujatives, jag tycker dom är riktigt riktigt sköna mycket tack vare att de är så pass mjuka och lätta så man kan leka en hel del med dem. Tycker även dom är en ganska perfekt kompromiss måttmässigt mellan pist och puder.

Åsikter om K2 twintip
jag kör på fujative dom e helt perfekta. raila å sånt hur mkt man vill dom blir inte repiga å jätte sköna fakie billiga e dom också . jag tycker du ska köpa dom

dom reas ut på intersport men köp inte marker binningen som hör till dom e skräp pajjat 4 ggr på 2 månader

Åsikter om K2 twintip
ja har nästa års foil ja tycker den e fett skön den e hyfsad mjuk å lätt

Tillbaka
Topp