Atlantis Daniel Franck

Matte_Mejsel

Ny medlem
Atlantis Daniel Franck
Den brädan har landat i mitt knä, med ett par S&F bindningar samt ett par Vans Boots.
Vad kan jag förvänta mig av brädan?
Kan den passa mig?
Jag är 185 och väger 110 och har liten åkerfarenhet.
Brädan är helt grå med Atlantis logga och Francks namn över.
Bindningarna är i brun/orange Aluminum med gröna plast spännen.
Det finns ca 1.5 cm flex kvar om man lägger den på backen.

//Matte

Atlantis Daniel Franck
Det är en skitgammal bräda med supergamla bindningar och den är för liten och mjuk för dina 110 kg.

KÖP INTE!!!!

Atlantis Daniel Franck
Nu ska du inte dissa min gamla bräda Doughboy. Första brädan jag hade var en sådan, sålde den häromåret för 500 inklusive kassa bindningar så kanske du greppar prisnivån. Min var dock vit så det är knappast samma årsmodell. Men det måste ju vara hugg på förra decenniet som Daniel Franck lämnade Atlantis? Jag skulle ju köpa den av rent nostalgiska skäl då....
Speciellt mjuk tycker jag inte att den är, men visst som Doughboy säger, 110 panne så behöver du nog något annat. Men framförallt så är den svåråkt. Köp något nyare så kommer du lära åka ordentligt mycket lättare, tro mig, jag vet vad jag snackar om ;)

Atlantis Daniel Franck
Grejen är den att jag har fått prylarna, gratis :-) får se om jag provar att åka på den i vinter, frun vill tydligen åka utomlands så det är köpstopp på nya grejer.
Tackar för en info och återkommer så fort jag brytit handlerna eller smällt ett träd,

//Matte

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp