Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent Chetler 100 - montering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1203336" data-attributes="member: 12152"><p>- 4.8 kommer fungera alldeles utmärkt. För mig var det som sagt just där jag upplevde en gräns där jag inte ville gå fram mer. Ytterligare en cm fram gillade inte jag, men då är jag långt från någon parkåkare. När det gäller BC120 och den typen av skidor är -3 från TC på en 120mm-skida däremot inga som helst problem. Nu har jag inte åkt BC120 speciellt mycket, men jag åkte den på -3,5 och trivdes kanon med det. I puder på breda skidor har en frammontering tydliga fördelar, eftersom framänden blir så extremt mycket lättare att hantera när det går fort. Och med rejäl bredd har man flyt så det räcker ändå. </p><p></p><p>Med 100mm kan man inte gå för långt fram med det begränsade flyt som finns att jobba med, om man har som ambition att köra i bra snö offpist med behållning. Ner kommer man alltid, men då jämför jag med skidor och monteringar som går bra i lössnö som förtydligande. För mig är 100mm en bredd där jag normalt sett aldrig går fram långt just av den anledningen. 100mm är en lurig bredd i sammanhanget. Tillräckligt brett för att man ska förvänta sig skapliga egenskaper utanför och tillräckligt smalt för att man ska tycka att den ska gå riktigt bra i pisten. För mig personligen går det inte att motivera att kliva fram långt på en 100mm.are helt enkelt, men det är främst för att jag redan med breddvalet har försakat mycket offpist och då istället drar mig mot traditionell pist i känsla snarare än park och lek. Dvs du ska inte lyssna alltför mycket på vad jag hade för intryck av -4 på BC100. Har du vana att åka centermonterat, eller strax bakom, kommer det att fungera alldeles utmärkt även med -3,8cm från TC.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1203336, member: 12152"] - 4.8 kommer fungera alldeles utmärkt. För mig var det som sagt just där jag upplevde en gräns där jag inte ville gå fram mer. Ytterligare en cm fram gillade inte jag, men då är jag långt från någon parkåkare. När det gäller BC120 och den typen av skidor är -3 från TC på en 120mm-skida däremot inga som helst problem. Nu har jag inte åkt BC120 speciellt mycket, men jag åkte den på -3,5 och trivdes kanon med det. I puder på breda skidor har en frammontering tydliga fördelar, eftersom framänden blir så extremt mycket lättare att hantera när det går fort. Och med rejäl bredd har man flyt så det räcker ändå. Med 100mm kan man inte gå för långt fram med det begränsade flyt som finns att jobba med, om man har som ambition att köra i bra snö offpist med behållning. Ner kommer man alltid, men då jämför jag med skidor och monteringar som går bra i lössnö som förtydligande. För mig är 100mm en bredd där jag normalt sett aldrig går fram långt just av den anledningen. 100mm är en lurig bredd i sammanhanget. Tillräckligt brett för att man ska förvänta sig skapliga egenskaper utanför och tillräckligt smalt för att man ska tycka att den ska gå riktigt bra i pisten. För mig personligen går det inte att motivera att kliva fram långt på en 100mm.are helt enkelt, men det är främst för att jag redan med breddvalet har försakat mycket offpist och då istället drar mig mot traditionell pist i känsla snarare än park och lek. Dvs du ska inte lyssna alltför mycket på vad jag hade för intryck av -4 på BC100. Har du vana att åka centermonterat, eller strax bakom, kommer det att fungera alldeles utmärkt även med -3,8cm från TC. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent Chetler 100 - montering?
Tillbaka
Topp