Atomic FFG 14 - något att hänga i granen?

Eric_W

Aktiv medlem
Hur är dessa bildningar?
Skall användas till pist och skitsnö-åkning och gärna passa med trekkers.
Ser misstänkt lika STH 14 från Salomon..

Någon som åkt på dessa och har något att säga om dem?

asså jag tror inte en vanlig julgran klarar av att hålla ett par bindningar, lär ju säcka ihop.. men prova :) skicka bilder på d så vi får se!

min erfarenhet ær att allt atomic tar i blir til skit, och nær man ringer till fabriken och med gråten i halsen får man bara skit igen...........

Ja de är ju lika bra som ett par sth14... Vilket ju leder till frågan hur bra ett par STH14 är... Mitt svar: inte lika bra som STH16.

Konstruktion. Sök på forumet, jag vet knappt själv mer än att jag litar på STH16, men inte fullt lika mycket på STH14!

STH 14 driver finns ju också, samma konstruktion som STH 16 men med lägre DIN.

Just ja, driver-varianten! Hur är det eg., var det exakt samma konstruktion? För isf. är det ett väldigt bra val för många jibbers som normalt brukar spränga bindningar...

Carled sa:
Konstruktion. Sök på forumet, jag vet knappt själv mer än att jag litar på STH16, men inte fullt lika mycket på STH14!
Verkar inte vara några konstruktionsskillnader mellan sth14 och 16. Kollade runt på TGR ,http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=129752&highlight=14 . Så det är nog inga problem med att lita på ett par STH14 om man nu litar på ett par 16

Tillbaka
Topp