Atomic Metron funderingar
Det har skrivit en hel del om desss skidor i forumet men jag har inte kunnat besluta mig utifrån det jag läst.
Jag ska köpa nya skidor inom en nära framtid och fastnat för Metron serien.
Jag e 31år 170cm kort och väger runt 63+/-nåt kilo.
Åker i nuläget till 98% pist men man vet aldrig. Har åkt på Atomic C9+ fram tills nu men e
intresserad av en lite "roligare" skida med lite bättre bätt i.
Har hittat ett par Metron 9 Puls [06/07] (endast 164cm) för 259€
Sen finns det Metron 9.2 Isoplus [06/07] för samma penning...skillnaden tycks vara att dom e lite bredare...kanske mera inriktad mot offpist.
Sen finns det ju Metron 10 [07/08] och dom har dom i alla storlekar men då stiger priset till 399€...vilket iofs inte e så mycket.
Så valet ligger väl främst mellan 9:an och 10:an, frågan e bara vilken man sku beställa.
Enligt Atomics index så skulle en 157cm vara lämplig och då blir det ju 10:orna.
Nån som har goda råd?
Jag ska köpa nya skidor inom en nära framtid och fastnat för Metron serien.
Jag e 31år 170cm kort och väger runt 63+/-nåt kilo.
Åker i nuläget till 98% pist men man vet aldrig. Har åkt på Atomic C9+ fram tills nu men e
intresserad av en lite "roligare" skida med lite bättre bätt i.
Har hittat ett par Metron 9 Puls [06/07] (endast 164cm) för 259€
Sen finns det Metron 9.2 Isoplus [06/07] för samma penning...skillnaden tycks vara att dom e lite bredare...kanske mera inriktad mot offpist.
Sen finns det ju Metron 10 [07/08] och dom har dom i alla storlekar men då stiger priset till 399€...vilket iofs inte e så mycket.
Så valet ligger väl främst mellan 9:an och 10:an, frågan e bara vilken man sku beställa.
Enligt Atomics index så skulle en 157cm vara lämplig och då blir det ju 10:orna.
Nån som har goda råd?