Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Atomic Redster s9 vs. Völkl Racetiger SL13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1094648" data-attributes="member: 138834"><p>Av någon anledning hamnar jag på utpräglade slalomskidor, när jag provåker skidor. Visst, mina Head dam-race-skidor blev lite jobbiga vid åkning på/i kall glaciärsnö (i Sölden) men ändock fick jag ut mer av en alpvecka på dessa än på mina R17.9 Fischer Superior (i Serfaus).</p><p>Så till min analys:</p><p>Rossignol Hero Elite HP: Kändes mjuka. Jag hade en tendens till att fastna med skidans brättar.</p><p>Rossignol Hero ST: Också mjuka!?</p><p>Atomic Redster S9: Första intrycket var att de kändes lätta och följsamma men när jag tryckte ner framändarna, så släppte det bak. Dvs. för mjuka?</p><p>Völkl Racetiger SL 13: Tip rocker men trots detta så kändes de trygga. De stod emot all kraft jag kunde åstadkomma utan att vika ner sig. = Nästan i klass med mina Head dam-race-skidor, som aldrig överraskat mig. Det är hela tiden jag som är den svagare länken, när jag åker på dem.</p><p></p><p>Alltså: Jag tror att jag sätter stort värde på att skidorna skall vara så styva att de står emot allt vad jag kan åstadkomma. Jag avstår då från att de skall vara vilsamma att äta höjdmetrar med.</p><p></p><p>Är det nu någon som har något negativt att säga om Völkl Racetiger SL?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1094648, member: 138834"] Av någon anledning hamnar jag på utpräglade slalomskidor, när jag provåker skidor. Visst, mina Head dam-race-skidor blev lite jobbiga vid åkning på/i kall glaciärsnö (i Sölden) men ändock fick jag ut mer av en alpvecka på dessa än på mina R17.9 Fischer Superior (i Serfaus). Så till min analys: Rossignol Hero Elite HP: Kändes mjuka. Jag hade en tendens till att fastna med skidans brättar. Rossignol Hero ST: Också mjuka!? Atomic Redster S9: Första intrycket var att de kändes lätta och följsamma men när jag tryckte ner framändarna, så släppte det bak. Dvs. för mjuka? Völkl Racetiger SL 13: Tip rocker men trots detta så kändes de trygga. De stod emot all kraft jag kunde åstadkomma utan att vika ner sig. = Nästan i klass med mina Head dam-race-skidor, som aldrig överraskat mig. Det är hela tiden jag som är den svagare länken, när jag åker på dem. Alltså: Jag tror att jag sätter stort värde på att skidorna skall vara så styva att de står emot allt vad jag kan åstadkomma. Jag avstår då från att de skall vara vilsamma att äta höjdmetrar med. Är det nu någon som har något negativt att säga om Völkl Racetiger SL? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Atomic Redster s9 vs. Völkl Racetiger SL13
Tillbaka
Topp