Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Atomic Redster s9 vs. Völkl Racetiger SL13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1094693" data-attributes="member: 138834"><p>Jo, jag åker på 156cm och vill gå upp till 165cm.</p><p>Jag kan också nämna att anledningen till att jag började med att prova Rossignol Hero Elite HP R14 171cm var att jag vile försöka komma överens med en lite längre skida med större radie. Den hade dock inte titanal utan kolfiber i sig. Men som sagt, när jag körde i de 15-20 cm snö som fallit under natten, så fungerade det inte med brättarna.</p><p></p><p>I största allmänhet:</p><p>Efter att i många år ha åkt på R18-skidor med längd 175-184cm och midja på 66-75cm, så har jag återgått till mer renodlade slalomskidor. Nu tycker jag att de svänger lite väl mycket, så jag har börjat söka bra skidor i tomrummet mellan slalom och storslalom, dvs. med radie: 14-15m.</p><p></p><p>Inför Kitzbühel:</p><p>Min idé: Jag skall inte ställa till för mig genom att acceptera några menlösa sladderskidor, som bara fungerar när jag står snällt mitt på skidan och smöråker nerför en nypistad slänt. Nej, skidan skall tåla mina 71 kg både i framvikt och i bakvikt, så beroende på snöförhållanden och trängsel i backarna väljer jag om möjligt något av följande Völkl-alternativ: Racetiger SL alt. GS eller kanske RTM84.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1094693, member: 138834"] Jo, jag åker på 156cm och vill gå upp till 165cm. Jag kan också nämna att anledningen till att jag började med att prova Rossignol Hero Elite HP R14 171cm var att jag vile försöka komma överens med en lite längre skida med större radie. Den hade dock inte titanal utan kolfiber i sig. Men som sagt, när jag körde i de 15-20 cm snö som fallit under natten, så fungerade det inte med brättarna. I största allmänhet: Efter att i många år ha åkt på R18-skidor med längd 175-184cm och midja på 66-75cm, så har jag återgått till mer renodlade slalomskidor. Nu tycker jag att de svänger lite väl mycket, så jag har börjat söka bra skidor i tomrummet mellan slalom och storslalom, dvs. med radie: 14-15m. Inför Kitzbühel: Min idé: Jag skall inte ställa till för mig genom att acceptera några menlösa sladderskidor, som bara fungerar när jag står snällt mitt på skidan och smöråker nerför en nypistad slänt. Nej, skidan skall tåla mina 71 kg både i framvikt och i bakvikt, så beroende på snöförhållanden och trängsel i backarna väljer jag om möjligt något av följande Völkl-alternativ: Racetiger SL alt. GS eller kanske RTM84. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Atomic Redster s9 vs. Völkl Racetiger SL13
Tillbaka
Topp