Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Atomic Redster s9 vs. Völkl Racetiger SL13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1095926" data-attributes="member: 138834"><p>Jag väcker upp tråden, dock med en annan infallsvinkel.</p><p>Nu är jag i Österrike och åker på hyrskidor. Jag tilldelades ett par Rossignol Experience 77. Jag har åkt och varit missnöjd och analyserat och funderat. När jag avlastar en kantställd ytterskida, så far den iväg utåt. Det frestar på knäet.</p><p>Det kan mycket väl vara min dåliga skidteknik eller min oförmåga att åka in mig på skidorna men jag tror att orsaken ligger i att skidan är mjuk samtidigt som den har tip rocker. När jag belastar skidan så lyfter tip rockern skidspetsen upp ur snön. Ligger jag på sväng belastar jag mycket, dvs. böjer mycket. Så avlastar jag och vips så får dyker skidspetsen ner i snön och rycker iväg skidan.</p><p>Jag har nu bytt till Rossignol Hero Master ST och hoppas kunna åka bättre.</p><p>Min fråga: Är jag ensam om att tro sig ha ovanstående problem med tip rocker?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1095926, member: 138834"] Jag väcker upp tråden, dock med en annan infallsvinkel. Nu är jag i Österrike och åker på hyrskidor. Jag tilldelades ett par Rossignol Experience 77. Jag har åkt och varit missnöjd och analyserat och funderat. När jag avlastar en kantställd ytterskida, så far den iväg utåt. Det frestar på knäet. Det kan mycket väl vara min dåliga skidteknik eller min oförmåga att åka in mig på skidorna men jag tror att orsaken ligger i att skidan är mjuk samtidigt som den har tip rocker. När jag belastar skidan så lyfter tip rockern skidspetsen upp ur snön. Ligger jag på sväng belastar jag mycket, dvs. böjer mycket. Så avlastar jag och vips så får dyker skidspetsen ner i snön och rycker iväg skidan. Jag har nu bytt till Rossignol Hero Master ST och hoppas kunna åka bättre. Min fråga: Är jag ensam om att tro sig ha ovanstående problem med tip rocker? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Atomic Redster s9 vs. Völkl Racetiger SL13
Tillbaka
Topp