Atomic Redster SX 2999kr på XXL

hfghenke

Ny medlem
Jagar ett par pist-carvers att ha i Svenska fjäll då jag mest åker med mina barn nu för tiden. Har sneglat på Redster XT, Nordica Dobberman Spitfire mfl.

Jag har ett par Salomon Enduro all mountain med radie på 18, upplever att dom kräver lite mer fart än vad barnåkningen erbjuder.

XXL REAr ut ett par skidor som dom kallar Atomic Redster SX vilka vekar vara XXL:s variant på Atomic Redster TR. Någon som har erfarenhet eller input på denna skida, känns som ett väldigt bra pris. Tänker att jag ska ha ett par 168cm med som har R15.

Tack på förhand.

Henrik P

Utan att veta säkert.....men "gratis luncher" är inte så vanliga.
Sannolikt är det här en typisk butikskedje-modell (XXL, Stadium, Intersport mfl):
Grafik och namn snarlikt toppmodellerna. Man slänger på ett "SX", "Super", "X" eller nåt annat men är i grunden en mycket enklare skida.

MnO

Aktiv medlem
mattiasborg sa:
Utan att veta säkert.....men "gratis luncher" är inte så vanliga.
Sannolikt är det här en typisk butikskedje-modell (XXL, Stadium, Intersport mfl):
Grafik och namn snarlikt toppmodellerna. Man slänger på ett "SX", "Super", "X" eller nåt annat men är i grunden en mycket enklare skida.
+1 på den. Storkedjornas "egna modeller" är så gott som alltid billigare skidor under skalet. Den kan säkert gå fint ändå men det är förmodligen en skida som normalt kostar ungefär samma som reapriset. Vet man om det kan det ändå vara ett bra köp.

Mizze

Aktiv medlem
Du får troligen vad du betalar för. Ska du ha ett par pistskidor för barnåkning fungerar de säkert alldeles utmärkt, men SX tillhör inte Atomics originalsortiment och de är med största sannolikhet inte jämförbara med XT (eller för delen TR). Sök på blocket, har för mig att jag såg något där. Annars kan jag rekommendera korta GS-lagg till barnåkning (och nu tolkar jag barnåkning som att ungen inte tävlar och kanske behöver guidning i lägre farter i backen), typ Atomic G7. Vilken längd som blir kort eller lång för dig beror ju på vad du väger och hur du åker.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp