Atomic vantage 90 cti

Atomic vantage 90 cti
Är det någon som har testat dessa skidor och kan skriva ett omdöme? Har ett par hemma som ska testas nästa vecka men är nyfiken på andras erfarenheter. Kommer åka i pist.

Atomic vantage 90 cti
Hej!

Har inte åkt på dom men det känns som en potentiell vinnare om man vill ha en allmountain skida med pist fokus, annars har du RTM84/86 om du vill komma ner något i midjebredd.

Men 90 mm är ingen nackdel om du inte gillar att ligga på kortsväng.

Vill du köra lite kortsväng skulle jag rekommendera 84:an.

/Alex

Atomic vantage 90 cti
AlexSkidbytarboden sa:
Hej!

Har inte åkt på dom men det känns som en potentiell vinnare om man vill ha en allmountain skida med pist fokus, annars har du RTM84/86 om du vill komma ner något i midjebredd.

Men 90 mm är ingen nackdel om du inte gillar att ligga på kortsväng.

Vill du köra lite kortsväng skulle jag rekommendera 84:an.

/Alex
Kanon, tack för svar! Ska testa 84:an senare i vinter.

Atomic vantage 90 cti
Vad tyckte du om den? Är i Whistler och åker nu och körde på sky 7 HD hela dagen, de var riktigt sköna, lite väl mjuka när fokus låg på pist dock så bytte till Vantage 90 nu för att testa imorgon innan det blir en ny laddning snö.

Atomic vantage 90 cti
De var kanon! Körde i Vemdalen, lite skillnad mot whistler:). Det spelade ingen roll om det var nypistat eller uppkört, skidorna plöjde på och var trevliga att pressa.

Atomic vantage 90 cti
Mina Head supershape speed har ett mycket bättre is grepp än Atomicen. Jag är van åkare och har tidigare tävlat.

Atomic vantage 90 cti
Helt klart! Jag får inget alls bra grepp med mina Atomic på hårt underlag, dem är oroliga och fladdriga! Headen går som på räls och funkar även bra i uppkörd backe! Atomicen är dock lättkörda och roliga på mjukt underlag. Detta är vad jag upplever.

Atomic vantage 90 cti
att du ens jämför dina head med atomicen är väldigt konstigt då dina head är renodlade pistskidor medans atomicen är allmountain. inte konstigt att de biter bättre på hårt underlag........

Atomic vantage 90 cti
Frågan från början är om Atomicen funkar bra i pist och mitt svar är att den inte funkar alls bra i pisten om den är lite isig. Därför rekommendera jag en ren pistskida. Att jämföra olika skidor med varandra är det väl inget fel på!!

Tillbaka
Topp