Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Att sätta en 360...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nalleman" data-source="post: 5590" data-attributes="member: 10597"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag är en glad amatör som har lärt mig att göra braiga helisar i vinter( dvs. helikoptrar som inte slutar med smärta...) felet som jag tror att jag gjorde var att jag tog i för mycket med överkroppen, vred den först och försökte sedan att få med mig skidorna. Något som ledde till att rotationen nästan stannade mitt i luften! Man måste få med sig skidorna redan i upphoppet annars så landar man otvivelaktigt i bakåtvikt eller kommer inte runt.</p><p></p><p>Det kanske låter konstigt men jag tycker att det är lättare att lära sig om man tränar i ett halvstort hopp med brant landining, om man gör ett pytte pytte hopp med platt landning så slår man sig mycker mer än vad man gör när man landar fel och det är brant (tycker jag i alla fall!)</p><p></p><p>Ha det bra och lycka till! / Björn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nalleman, post: 5590, member: 10597"] Hej! Jag är en glad amatör som har lärt mig att göra braiga helisar i vinter( dvs. helikoptrar som inte slutar med smärta...) felet som jag tror att jag gjorde var att jag tog i för mycket med överkroppen, vred den först och försökte sedan att få med mig skidorna. Något som ledde till att rotationen nästan stannade mitt i luften! Man måste få med sig skidorna redan i upphoppet annars så landar man otvivelaktigt i bakåtvikt eller kommer inte runt. Det kanske låter konstigt men jag tycker att det är lättare att lära sig om man tränar i ett halvstort hopp med brant landining, om man gör ett pytte pytte hopp med platt landning så slår man sig mycker mer än vad man gör när man landar fel och det är brant (tycker jag i alla fall!) Ha det bra och lycka till! / Björn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Att sätta en 360...
Tillbaka
Topp