Attityd i Bräcke

marux

Medlem
Attityd i Bräcke
Är det bara jag eller är stämningen i Bräckeparken inte så kamratlig som den borde vara? Det känns som att hela parken är en testosteronöversvämning, ett showroom för grabbighet. Just den här attityden när 15 killar sitter och hänger ovanför svarta och -garvar- åt någon som bailar, ännu hellre om personen "bara" rammlade efter en låt oss säga 360 istället för switch 7a.

Sure "Kan du inte sätta coolare trick än så borde du hålla dig till röda istället", men det finns ju en övergångsperiod mellan röd-svart. Det känns som att det som borde vara en stark gemenskap mellan oss som älskar den här sporten, allt som har med snö att göra, har försvunnit och förvandlats till rivaliserande jävlighet.

Jag har själv åkt i Åre i 14 säsonger nu sen jag var 3 - men har inte spenderat en enda hel dag i Bräcke. Åker dit då och då, men man känner sig fan inte välkommen. Sålänge man inte har ett gäng polare med sig som själva har en schysst stämning blir det inte nice...därför kör jag Kungsbergets park istället.

Håller någon med mig?

Attityd i Bräcke
inte alls.
rivaliserandet tror jag kommer ifrån tävlingsinstikten många har. inte konstigare än i andra sporter. om man är 17 år och tar åt sig av lite hånskratt från nån lirare där uppe kan man lika gärna åka hem, det är inte svårare än så. självklart kan man förbättre stämmningen men då trot jag att freeride är fel forum att göra det i. åk dit å njut istället för att lyssna på vad alla du inte känner tycker å tänker så blire 1000 ggr bättre..

självklart är det här inte något som man måste tycke uttryckte bara min egna åsikt

Senast ändrad:
Attityd i Bräcke
sanna ord eric. Bräcke talas ofta illa om och jag kan inte förstå varför, va lite social när du väl är där så ska du se att allt blir bättre.

Attityd i Bräcke
det håller jag med om, verkar vara lite småkass stämning dära. I Whistler var det skön stämning i parken. Folk pushade på varandra och var mer kamratligt än det du beskriver. Skrattade man år ngn så skrattade man åt 1 sig själv 2 en kompis 3 ngn annan fast lågt, inte "WAAAHAHAA! SÅG NI VILKEN SOPA!".
Och att man lika gärna kan åka hem om man inte pallar med att ngn hånar en är inte helt ok det heller.
Så om man inte är tuff nog i parken och kan ta ett skratt så är man ingen "riktig" parkåkare?

Attityd i Bräcke
Eric -

Tävlingsinstinkt är inte samma sak som bristande respekt. Att säga att det är rätt att vara otrevlig bara för att det är ett tävlingsmoment är aldrig rätt. Du blir utvisad i fotboll om du uppför dig illa, that's it.

Däremot är Freeride nog fel forum att göra det då det cirkulerar så många minigangsters här.

Och btw så fattar jag vad du menar, och det är rätt delvis fast kanske sagt på fel sätt. Men jag tror diskussionen behövs fan.

Attityd i Bräcke
Marux

Jag påstår verkligen inte att tävlingsinstikt är samma sak som brist på respekt.
Jag tror de upkommer ifrån samma känsla, inte att det är samma sak.
Jag har heller aldrig påstått att det är rätt att vara otrevlig. Jag har inte ens sagt om det är rätt eller fel.

Som du säger cirkulerar de en hel del kidz här som har mycke å säga till om men lite respekt men dessa kommer aldrig att komma någonstans. Ingen sponsor vill ha en person som inte eller har ett eget sätt eller en stil de följer. Därimot finns det en hel del som klarar av bägge två och de ska ha guld för det.

Attityd i Bräcke
men lewl, de e ju alla kaxxiga truister som tror att de e någe som e otrevliga..

Attityd i Bräcke
Eric - fucking sant, fast "om du tar åt dig av hånskratt kan du åka hem" är indirekt att rättfärdiga det, men fortfarande sant.

Sen även om jag själv inte tar skada av det borde man tänka på hur alla knattar som växer upp tar efter.

Attityd i Bräcke
"Som du säger cirkulerar de en hel del kidz här som har mycke å säga till om men lite respekt men dessa kommer aldrig att komma någonstans"
"Ingen sponsor vill ha en person som inte eller har ett eget sätt eller en stil de följer" Skriver du i en mening och i nästa försöker du att leka lite kappvändare. Vad menar du egentligen?
Och visst, du har aldrig skrivit rakt ut att det är ok, MEN du har insinuerat det.

Attityd i Bräcke
En dag i parken är fan ingen tävling. Det kan vara träning eller enbart ett nöje men om man blandar in tävlingsinstinkten en sàn dag sà är man bara en kass människa med lite respekt.

Attityd i Bräcke
men sluta whine, man orkar ju inte va snäll mot folk man inte känner eller inte vill känna! haha

Attityd i Bräcke
asså visst kan det vara lite jobbigt att hoppa när typ 10 pros sitter och kollar på men man åker ju för att det är kul och man ska inte skita att åka i parken för att man inte slänger sw 10.. tycker du att det är kul så åk !! när jag är där är jag oftast med några kompisar .. så man har kul och tänker inte på stämningen.. Åre har ju den skönaste parken tycker jag !! men jag förstår vad du menar, / E

Attityd i Bräcke
PNyberg sa:
Kenny_with_a_penny sa:
men sluta whine, man orkar ju inte va snäll mot folk man inte känner eller inte vill känna! haha
Slit dig från CS/Jibberish och lev i den riktiga världen killen.
hahah jibberish är det äckligaste skiten ivärlden! å välkommen till min värklighet..
jag märker inte av någe otrevligheter.. kanske de som inte är lika bra blir rädda å så hör de ett skratt så tror det att det är rikigt mot dem? "spred tha hate - winston churchill"

Senast ändrad:
Attityd i Bräcke
heheh alltså, om du skulle sluta bry dig om vad du tror att alla tycker om dig så blir det väl mycket trevligare?

jag är där en hel del och tycker att det är myyyycket nice.

Attityd i Bräcke
jag känner en kille som kännner sebatian persson! å den där sebastian persson praktiskt taget bor i Bräcke å han säger att det är alltid ljuva stämmor i bräcke, inget hat.. bara love!

Attityd i Bräcke
Förstår inte varför ni tar det som att jag grinar och att folk skrattar åt just mig. Jag bara reflekterar över vad folk i allmänhet uppför sig som - mot ALLA, menar att folk är otrevliga i allmänhet istället för att vara pepp och fucking glada som man borde. Alla på berget borde vara ens polare, inte ens irritationsobjekt.

Attityd i Bräcke
Jag tycker afterskin är sabla mycket läskigare än att åka skidor. Hela momentet osar katastrof lång väg. Helt plötsligt spelar nått jävla hel – alt. halvsunkigt coverband upp. Om man inte står på stolen i pjäxorna och twistar loss, blir man kallad tråkmåns, eller gammal. Den som kan citera mest från underbara Creedence och Mats Rådbjär (eller va i helvete han heter) har störst chans att få ligga redan på eftermiddagen. Ska det vara så? Jag kan tycka att det inte är helt OK. Störst chans att få vara naken, skall alltid gå hand i hand med märket på skidbyxorna och graden reflektion i spegelglasen på goggelsen. Alltid. Jag kan möjligen sträcka mej till att snubbarna med baggy byxor går före i kön.

Så för att passa in på afterskin måste man alltså dricka ändlösa mängder Jäger nedsänkt i enorma öl. Och golvet i afterskilokalen är alltid halt? Hur tänkte dom som kom på denna snillerika jävla idé? Konspirerande snöbrädeåkare bergis. Så efter att ha ramlat av stolen och halkat på golvet, släpar någon trevlig vän förhoppningsvis hem en. Ångesten, pressen från det motsatta könet att dansa på stolen och det där coverbandet resulterar alltså alltid i en dunderfylla.

Dunderfylla resulterar alltid i storhetsvansinne. Storhetsvansinne kan ha olika ansikten. Men det resulterar alltid i katastrof. Precis som chartersemester och jordgubbsplockning. Storhetsvansinne kan resultera i en promenad i 26 minusgrader, iförd skjorta. Eftersom det gnälls om attityden i Åre just i denna tråd. Kan man anta att promenaden gick från målhanget (där det förövrigt kan ha skett okristliga saker) till det där "Dippan". Ni gnäller på dåligstämning i backen. Men ni tar inte upp fenomenet afterski, som får en stackars människa att gå till Dippan. Va i helvete säger jag bara. Afterski skrämmer mej något fruktansvärt. Dippan vill jag inte ens tala om.

Attityd i Bräcke
jag tycker inte det är något fel på stämmningen men om det känns bättre om du får en kram när du kör in i svarta så kan ja fråga Viktor aka mengér om han kan ställa upp...

Attityd i Bräcke
Kenny_with_a_penny sa:
jag känner en kille som kännner sebatian persson! å den
där sebastian persson praktiskt taget bor i Bräcke å han säger att det är alltid ljuva
stämmor i bräcke, inget hat.. bara love!
hahahah jaa bräcke är som hela sverige är när henke larsson gör mål i fotbolls VM, typ

men yo

Senast ändrad:
Attityd i Bräcke
Kenny_with_a_penny sa:
PNyberg sa:
Kenny_with_a_penny sa:
Slit dig från CS/Jibberish och lev i den riktiga världen killen.
hahah jibberish är det äckligaste skiten ivärlden! å välkommen till min värklighet..
jag märker inte av någe otrevligheter.. kanske de som inte är lika bra blir rädda å så hör de ett skratt så tror det att det är rikigt mot dem? "spred tha hate - winston churchill"
haha..snygg comback där!

Attityd i Bräcke
Kenny_with_a_penny sa:
CrashX sa:
Kenny_with_a_penny sa:
Du behöver inte vara trevlig men strunta i att vara otrevlig.
är jag otrevlig då? du snackar i nattmössan lille man!
Vad vet jag, jag känner dig inte.
Men jag syftar på när man åker i parken, man behöver inte vara trevlig mot folk, bara strunta i att vara otrevlig. Alltså man behöver inte titta snett eller garva åt nybörjarna.

Attityd i Bräcke
Exakt, men man behöver inte börja kramas heller. Bara fucking glädjas åt att skidor/bräda är så jävla kul som det är.

Attityd i Bräcke
men orka för fan, tror inte direkt att dom som hänger i bräcke tar sig en funderare och tänker: oj jag borde kanske inte skrattat åt honom som såg verkligen jätterolig ut i luften som sedan slamada.

om jag nu hängt i bräcke hade jag bara tyckt hela denna tråden var pinsam och skrattat ännu mer och ännu högre om någon ramlade på ett komiskt sätt.

Attityd i Bräcke
Själv brukar man ju köra fula 360 och crasha med flit bara för att folket uppe i bräcke ska ha något att skratta åt så man lättar upp stämningen lite. Sen göra utgångsläget för den som ska åka efter mej bättre så att det inte blir lika stor press på den personen.

OBS: För att klara den här grejjen krävs en promillehalt över 2 och en rejäl skopa självförtroende.

Attityd i Bräcke
ääh bjud på er själva. jag tycker det är ganska roligt när folk skrattar åt en frå liften osv:) jag brukar skratta också. kort och gott tycker jag inte att man ska skratta åt någon ut med någon.

Attityd i Bräcke
WilheIm sa:
Själv brukar man ju köra fula 360 och crasha med flit bara för att folket uppe i bräcke ska ha något att skratta åt så man lättar upp stämningen lite. Sen göra utgångsläget för den som ska åka efter mej bättre så att det inte blir lika stor press på den personen.

OBS: För att klara den här grejjen krävs en promillehalt över 2 och en rejäl skopa självförtroende.
Haha, dagens.

Attityd i Bräcke
Jag håller med larsson! Det mest underbara är gemenskapen med de ovan en, när man rippar puder under liften, drar en plötslig tokvurpa och får äta snö på på det allra klantigaste sätt. Och höra skratten hagla :)

Men som sagt, det har väl och göra med hur trygg man är i sig själv kanske, så låt bli att håna tonåringarna.

Attityd i Bräcke
men va fan börja kramas bara vilken park det än gäller, om du stompar ett nytt trick vill du inte ha en kram då? om du pajjar ditt knä förrestan av livet vill du inte ha en kram då? kramar löser allt! plus att det är fett mysigt när man har så stora kläder och så, hehe. men bara för man kramas behöver man inte låta bli att skratta. ja skrattar alltid åt mig själv när jag krachar komiskt. det är klart man skrattar. utryck känslor så blir det bättre stämning. om någon stompar en fett clean sw 10 eller om någon sätter en 3a som man har försökt med länge så skrick WOOOAW! YEAHHH!!! DUDE CLEAN! ja hatar om man åker i en park å har fet kul å bara flummar runt, å så kommer massa pros å då så slutar man genast å flumma, å kör nästan inte alls för att man inte vill visa hur dålig man är, och om man kör något kör man sitt bästa trick. alla släng attityden, skit i va prosen tycker och aceptera att du är så bra som du är. å alla pros dra ner bandanan visa tänderna, och klappa ofta händer/stavarna när dom mindre bra åkarna kör. å glöm inte å kramas.

Attityd i Bräcke
MORFARF sa:
men va fan börja kramas bara vilken park det än gäller, om du stompar ett nytt trick vill du inte ha en kram då? om du pajjar ditt knä förrestan av livet vill du inte ha en kram då? kramar löser allt! plus att det är fett mysigt när man har så stora kläder och så, hehe. men bara för man kramas behöver man inte låta bli att skratta. ja skrattar alltid åt mig själv när jag krachar komiskt. det är klart man skrattar. utryck känslor så blir det bättre stämning. om någon stompar en fett clean sw 10 eller om någon sätter en 3a som man har försökt med länge så skrick WOOOAW! YEAHHH!!! DUDE CLEAN! ja hatar om man åker i en park å har fet kul å bara flummar runt, å så kommer massa pros å då så slutar man genast å flumma, å kör nästan inte alls för att man inte vill visa hur dålig man är, och om man kör något kör man sitt bästa trick. alla släng attityden, skit i va prosen tycker och aceptera att du är så bra som du är. å alla pros dra ner bandanan visa tänderna, och klappa ofta händer/stavarna när dom mindre bra åkarna kör. å glöm inte å kramas.
Du borde fan få en kram för det där inlägget.

Attityd i Bräcke
Jag hatar folk som bara sitter och tittar, Alla har ju varit nybörjare, Det är ju inget man kommer ifrån, jag menar, Ingen kan ju gör 9a så fort dom ställer sig på ett par skidor. och sen finns det ju folk som i "våran" backe, Som sitter och skrattar om man rammlar på en backflip eller en 5a, men dom kan inte åka själv, Bara dom hoppar så ramlar dom, Jag menar, det är sånna man ska "hånskratta" åt, Ingen ska behöva känna sig utanför i backen, Alla har vi ju samma interesse, och det ska man ta vara på, man ska lära sig av varran.
Det är då min åsikt!

Attityd i Bräcke
jag håller inte med.
OM det skulle vara så att dom skrattar ska man väll inte bry sig?
dom kanske tyckte det såg roligt ut men och?
skit i om dom skrattar åt dej, "do it for fun"

Snödjup

Tillbaka
Topp