Attitydförändring på Freeride

jeppenator sa:
Med karma poäng tror jag att man skulle bli uppskattat om man är rolig och skrev sköna grejer, istället för att posta skit eller ot snack och irellevanta svar som forumet kryllar av idag.

Som balanselius säger. visst fan kan folk tycka olika om saker och ser olika på allt. Men förmodligen finns det ju dom som ser det som är bra i inlägget också? inte bara massa små finniga jibbers som inte förstår sig på jusst din humor eller dina intressen?

Det hela kan floppa.. eller funka?

Vad finns det för dåligt med att faktiskt testa? En jätte enkel lösning på ett problem som funnits och lavinartat blivit större under ett par år..

Är de nu så att man kan rädda forumet med en karma funktion, why not?

Om det faktiskt skiter sig med karma och folk tycker att de försämrar mer än hjälper så varför skulle inte johan bara kunna ta bort det igen? han vill förbättra sidan för medlemmarna och göra den så användarvänlig som möjligt, klart han lyssnar på medlemmarnas röster.. det är ju trots allt vi användare som ska sitta här hela dagarna och drömma oss bort till vintern.

Jag står för min röst och tycker de kan vara värt ett försök? finns andra saker som testats här på FR men tagits bort för de inte funkade, så de blir ju inte värre än vad det är nu hur som helst.

Give it a try, eller så kanske man kan hitta på en annan lösning på detta problem?
Något måste göras iallafall, för forumet spårar ur mer och mer å de är så många trådar som låses pga skitsnack som inte ens hör till ämnet. Jag har inte vart medlem här lika länge som alla andra medlemmar, men jag kommer ihåg tjusningen med att sitta i forumet som 15åring fashineras och skratta åt alla roliga och väl igenomtänkta inlägg, all ironi och alla guldklimpar som fanns överallt. Den stämningen var hjärtat av forumet och freeride och det som blandannat fick mig att börja skriva mera här.

Nu är de helt bortblåst och det är värt att testa nått nytt för att få tillbaka den känslan som en gång i tiden fanns hör på freeride?
Håller med till hundra, FR förlorar inget på att testa ett sådant system. De flesta skulle inse att det är inte värt besväret att skriva en massa skit.

är ganska ny i forumet så vet inte 100 hur det funkar i just detta forumet. men har ganska mycket erfarenhet från massa andra forum och något som jag har märkt saknas är moderatorer? finns det ens här? (ursäkta om jag missat det). men det skulle vara nice om några medlemmar gick in och tog tag i det i samarbete med det övriga staffet på här på Freeride. Speciellt så att de syns mer och går in och stänger trådar som är meningslösa, varnar och bannar personer om de missköt sig så att säga.

Det är ganska mycket som funkar sådär här asså. Folk bumar överallt så att trådar som är måndader, ibland år gammla tas upp igen och leder till meningslösa diskutioner där trådskaparen inte längre är aktiv osv.

så mitt förslag, sätt in moderatorer som städer upp efter oss. eller i alla fall gör dem synligare!

Twelvee sa:
är ganska ny i forumet så vet inte 100 hur det funkar i just detta forumet. men har ganska mycket erfarenhet från massa andra forum och något som jag har märkt saknas är moderatorer? finns det ens här? (ursäkta om jag missat det). men det skulle vara nice om några medlemmar gick in och tog tag i det i samarbete med det övriga staffet på här på Freeride. Speciellt så att de syns mer och går in och stänger trådar som är meningslösa, varnar och bannar personer om de missköt sig så att säga.

Det är ganska mycket som funkar sådär här asså. Folk bumar överallt så att trådar som är måndader, ibland år gammla tas upp igen och leder till meningslösa diskutioner där trådskaparen inte längre är aktiv osv.

så mitt förslag, sätt in moderatorer som städer upp efter oss. eller i alla fall gör dem synligare!
Ja det finns moderatorer.... De städar som de ska, mer än de ska ibland till och med.

pinn sa:
...

jag hänger inte så mycket här längre och en del av detta beror faktiskt på att många yngre förmågor har dragit med sig en ohållbar attityd (jag kopplar ihop detta med new school rörelsen på skidor som blommat upp kraftigt de senare åren)
attityden, ordvalen, svaren, hatet, ja mycket skit skall man läsa, jag vet att dessa sidor och forum är skapade för att föra fram skidåkning och snowboard, samt ge många nyfikna svar på saker och ting som rör denna värld.

/Pinn
stämmer verkligen riktigt bra sagt!

mycket bra intiativ jeffa,

en moderator som jag verkligen tycker pajar stämningen här på freeride (som är väldigt låg) är väl hasse, nu blir jag väl varnad för det som jag blev sist jag kritisera han. Det är väl ändå ett demokratiskt forum?

sedan skulle jag gärna vilja se att jeppenator skriver i den här tråden, då alla verkar se upp till honom stort (nej, jag är inte avundsjuk) och då blir det liksom som att han ofrivilligt styr freeride. hoppas på förbättring!

Senast ändrad:
dom här orden borde sitta på reklamskyltarna i alla skidorter, då ingen verkar ha någon åkglädje kvar, då det ses som "ocoolt".

Alex08boo sa:
pinn sa:
...

jag hänger inte så mycket här längre och en del av detta beror faktiskt på att många yngre förmågor har dragit med sig en ohållbar attityd (jag kopplar ihop detta med new school rörelsen på skidor som blommat upp kraftigt de senare åren)
attityden, ordvalen, svaren, hatet, ja mycket skit skall man läsa, jag vet att dessa sidor och forum är skapade för att föra fram skidåkning och snowboard, samt ge många nyfikna svar på saker och ting som rör denna värld.

/Pinn

en moderator som jag verkligen tycker pajar stämningen här på freeride (som är väldigt låg) är väl hasse, nu blir jag väl varnad för det som jag blev sist jag kritisera han. Det är väl ändå ett demokratiskt forum?

sedan skulle jag gärna vilja se att jeppenator skriver i den här tråden, då alla verkar se upp till honom stort (nej, jag är inte avundsjuk) och då blir det liksom som att han ofrivilligt styr freeride. hoppas på förbättring!
Varför hatar du Hasse? visst han hade en dubbelprofil som slutade i skandal, han är lite bitter ibland och tar gärna väck en tråd som handlar om new school men tycker han är tillräckligt sträng för att hålla forumet på rätt plats. men alla tycker vi olika!

Jag hoppas innerligt att alla mindre mogna personer på freeride tar åt sig av denna tråd, dom har desvärre inte gjort det av de tidigare kristrådarna. Jag tror moderaterna behöver vara ännu mer strängare mot de spydiga kommentarerna så detta kanske kanske för en gångs skull får ett slut.

Jag hoppas att samhällskunskapslärarna runt om i sverige tar den här tråden till sig.
Den yngre generationen verkar ha en riktigt skev bild av demokrati, maktmissbruk och diktatur.

Victors sa:
Alex08boo sa:
pinn sa:
...

/Pinn

Varför hatar du Hasse? visst han hade en dubbelprofil som slutade i skandal, han är lite bitter ibland och tar gärna väck en tråd som handlar om new school men tycker han är tillräckligt sträng för att hålla forumet på rätt plats. men alla tycker vi olika!

Jag hoppas innerligt att alla mindre mogna personer på freeride tar åt sig av denna tråd, dom har desvärre inte gjort det av de tidigare kristrådarna. Jag tror moderaterna behöver vara ännu mer strängare mot de spydiga kommentarerna så detta kanske kanske för en gångs skull får ett slut.
det är sant som du säger men hasse är sträng mot dom som inte förtjänar det... det är som du säger att dom måste vara hårdare och stoppa spydiga kommentarer med mera.. men hasse är mest hård mot andra än dom tycker jag.

Släpp det där skitsnacket nu.
Ni har inte kommit fram till något mer exotiskt än på någon av de andra 3 sidor i den här tråden.

Riktigt bra tråd jeffa som berättar sanningen. Jag som även andra är rätt trött på dryga småkidz och jag är 15 och folk skulle nog kalla mig liten kid men när det kommer hit 12 åringar så börjar det ju svikta på forumet grymt mycket. För det mäst vettiga trådarna kommer ju från oldboysen och de mindre vettiga är ju faktiskt från kidzen men de är inge fel med det! Man lär från sina misstag så ni äldre behöver inte hata på oss yngre för att vi är dumma ibland. Man borde vara striktare på 13 års gränsen tycker jag. För det är där det sviktar.

Bra att du tog upp det är Jeffa.

Tillbaka
Topp