Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.Jonas021 sa:Jag är bara nyfiken då dom redan har fått betalt för resan. Lite fult att sälja en resa som dom redan har fått betalt för.
Läste du aldrig bokningsreglerna när du bokade resan? Allt brukar stå där samt hur mycket pengar du får tillbaka vid avbeställning.Jonas021 sa:Kan tillägga att jag har grym ågren för hur jag avbokade resan. hade jag vetat om detta så hade jag skänkt resan till nån här på Freeride då man har rätt att överlåta resan.
Är alla sista minuten resor från folk som har avbokat sina resor? :oTompan14 sa:Det är ett företag, inte välgörenhet. Sista minuten resor är knappast något nytt eller unikt för Lion Alpin. Sluta gnäll.
Intressant ... du menar alltså att deras resultat inte påverkas av om de säljer resor eller inte och att de inte är speciellt intresserade av att göra det ... vad är de då egentligen intrersserade av?Christian123 sa:Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.Jonas021 sa:Jag är bara nyfiken då dom redan har fått betalt för resan. Lite fult att sälja en resa som dom redan har fått betalt för.
Visa mig gärna exakt när har jag påstått att alla sista minuten resor är avbokningar?I3ea sa:Är alla sista minuten resor från folk som har avbokat sina resor? :o
Jag skrev en fråga eftersom att jag undrade om det fanns något samband mellan att du nämnde begreppet Sista minuten resor och att Lion Alpin är ett företag i diskussionen om avbokade resor som återsäljs. Jag trodde att du visste hur det låg till, för du verkade veta så mycket när du skrev så dära.Tompan14 sa:Visa mig gärna exakt när har jag påstått att alla sista minuten resor är avbokningar?I3ea sa:Är alla sista minuten resor från folk som har avbokat sina resor? :oTompan14 sa:Det är ett företag, inte välgörenhet. Sista minuten resor är knappast något nytt eller unikt för Lion Alpin. Sluta gnäll.
Det gör det ju visst det, dom går ju ännu mer + eftersom dom kan ta betalt 2 gånger för 1 resa. *wacko*Christian123 sa:Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.Jonas021 sa:Jag är bara nyfiken då dom redan har fått betalt för resan. Lite fult att sälja en resa som dom redan har fått betalt för.
Koncernen säljer 30 000 alpresor per säsong, tror du hela säljkontoret har släppt allt de har för händerna nu och jobbar på att sälja om hans plats för att göra en tusenlapp extra på företagets resultat? Helsidesannons på den i morgondagens DN kanske?Mountain_Man sa:Intressant ... du menar alltså att deras resultat inte påverkas av om de säljer resor eller inte och att de inte är speciellt intresserade av att göra det ... vad är de då egentligen intrersserade av?Christian123 sa:Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.Jonas021 sa:Jag är bara nyfiken då dom redan har fått betalt för resan. Lite fult att sälja en resa som dom redan har fått betalt för.
/MM
Att starta en tråd på Freeride är bättre än att köpa en annons i DN. Säkert någon anställd från Lion Alpin som har en freerideprofil här som sett detta. Och nu vet vi ju alla att det finns en ledig plats så säkert även många som skyndar sig till att kolla in Lion Alpins hemsida eftersom att det finns så många nyfikna läsare här.Christian123 sa:Koncernen säljer 30 000 alpresor per säsong, tror du hela säljkontoret har släppt allt de har för händerna nu och jobbar på att sälja om hans plats för att göra en tusenlapp extra på företagets resultat? Helsidesannons på den i morgondagens DN kanske?Mountain_Man sa:Intressant ... du menar alltså att deras resultat inte påverkas av om de säljer resor eller inte och att de inte är speciellt intresserade av att göra det ... vad är de då egentligen intrersserade av?Christian123 sa:Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.
/MM
1. Hur stor chans tror du att det är att de lyckas sälja den under den här veckan?felix sa:Det gör det ju visst det, dom går ju ännu mer + eftersom dom kan ta betalt 2 gånger för 1 resa. *wacko*Christian123 sa:Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.Jonas021 sa:Jag är bara nyfiken då dom redan har fått betalt för resan. Lite fult att sälja en resa som dom redan har fått betalt för.
Jag har läst ditt inlägg ett par gånger nu, tyvärr måste jag erkänna att jag inte helt förstår vad du pratar om.I3ea sa:Jag skrev en fråga eftersom att jag undrade om det fanns något samband mellan att du nämnde begreppet Sista minuten resor och att Lion Alpin är ett företag i diskussionen om avbokade resor som återsäljs. Jag trodde att du visste hur det låg till, för du verkade veta så mycket när du skrev så dära.Tompan14 sa:Visa mig gärna exakt när har jag påstått att alla sista minuten resor är avbokningar?I3ea sa:Är alla sista minuten resor från folk som har avbokat sina resor? :o
Bara att svara på frågan om du vet istället för att ställa en konstig formulerad uppmaning med ett frågetecken i slutet.
hahahaTompan14 sa:Jag har läst ditt inlägg ett par gånger nu, tyvärr måste jag erkänna att jag inte helt förstår vad du pratar om.I3ea sa:Jag skrev en fråga eftersom att jag undrade om det fanns något samband mellan att du nämnde begreppet Sista minuten resor och att Lion Alpin är ett företag i diskussionen om avbokade resor som återsäljs. Jag trodde att du visste hur det låg till, för du verkade veta så mycket när du skrev så dära.Tompan14 sa:Visa mig gärna exakt när har jag påstått att alla sista minuten resor är avbokningar?
Bara att svara på frågan om du vet istället för att ställa en konstig formulerad uppmaning med ett frågetecken i slutet.
Om du mot all förmodan skulle lyckas strukturerar upp ditt språkbruk lite så återkom gärna!
Du skriver "Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med ...". Inte helt klar vad du syftar på men jag antar att du menar sälja resor i allmänhet och resor på grund av återbud i synnerhet. Sedan skriver du " ... tror du hela säljkontoret har släppt allt de har för händer nu ..." . Jag antar att detta är kopplat till "speciellt intresserade", dvs. när de är speciellt intresserade släpper alla på säljkontoret vad de håller på med för tillfället och sätter in en helsidesannons i DN! Korrekt uppfattat?Christian123 sa:Koncernen säljer 30 000 alpresor per säsong, tror du hela säljkontoret har släppt allt de har för händerna nu och jobbar på att sälja om hans plats för att göra en tusenlapp extra på företagets resultat? Helsidesannons på den i morgondagens DN kanske?Mountain_Man sa:Intressant ... du menar alltså att deras resultat inte påverkas av om de säljer resor eller inte och att de inte är speciellt intresserade av att göra det ... vad är de då egentligen intrersserade av?Christian123 sa:Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med och har anställda till, blir den såld så blir den såld för att den råkar bli såld, det gör varken till eller från på deras årsresultat.
/MM
Anledningen till att jag frågade dig Tompan14 var ju för att jag trodde du visste svaret men du verkar inte vilja berätta vad du vet utan att ställa en massa påstående med en negativ syn på vad jag är enligt dig. Om du tycker det är hopplöst att berätta hur något är till en person du tycker är korkad och dum så förstår jag att det blir otroligt svårt för dig att uttrycka dig exemplariskt och pedagogiskt eftersom att du måste anpassa dig till en annans kunskapsnivå än din egen. Det krävs tålamod för sådana förklaringar. Jag kan acceptera att du inte klarar av detta då det kräver sin speciella finess.Tompan14 sa:Så vad du försöker säga är att du de facto är så dum att du inte förstår kopplingen mellan att avboka i sista minuten och att det säljs sista minuten resor?
Med tanke på din fråga om alla sista minuten resor är avbokningar är det kanske mer rimligt att anta att du är så urbota korkad att du på fullaste allvar tror att alla resebolag alltid säljer ut alla sina resor, och därför är enda möjligheten till sista minuten platser är att någon avbokar?
Tack!Tompan14 sa:Försök då sätta dig in i det här och förstå det trots att du inte förstod samma sak ifrån början:
Det korta och enkla svaret på din fråga om alla sista minuten resor är resultatet av avbokningar är NEJ!
Har du förstått det nu? Eller ska vi ta en runda till med "tålamod" och "pedagogiska förklaringar"?
Han skrev aldrig att dom inte skulle kunna det, varför frågade du? Du svarade själv på hans fråga tidigare i ditt inlägg. Han skrev inte heller att det skulle påverka honom på något sätt.Tompan14 sa:Ja självklart kan de det. Varför skulle de inte kunna det? Och hur påverkar det dig?
Tror han vet om att det är ett företag, vet inte varför du kände dig tvungen att upplysa honom om det. Att sista minuten-resor inte är något nytt eller unikt har nog dom flesta ganska bra koll på också, onödigt av dig att skriva det. Sen var det inte gnäll det handlade om från Jonas sida, han skrev bara att han skulle vilja ge bort resan istället för att avboka den.Tompan14 sa:Det är ett företag, inte välgörenhet. Sista minuten resor är knappast något nytt eller unikt för Lion Alpin. Sluta gnäll.
Han skrev aldrig att du påstått det, eller hur?Tompan14 sa:Visa mig gärna exakt när har jag påstått att alla sista minuten resor är avbokningar?
Det han undrar är ju om varenda sista minuten-resa är en följd av att folk avbokar, tror faktiskt att han förstår kopplingen mellan att avboka sent och sista minuten-resor. Sen ser jag faktiskt inte var han har skrivit att han tror att alla reseföretag säljer (antar att du menar säljer och inte säljer ut, ganska stor skillnad på dom två) alla sina resor.Tompan14 sa:Så vad du försöker säga är att du de facto är så dum att du inte förstår kopplingen mellan att avboka i sista minuten och att det säljs sista minuten resor?
Med tanke på din fråga om alla sista minuten resor är avbokningar är det kanske mer rimligt att anta att du är så urbota korkad att du på fullaste allvar tror att alla resebolag alltid säljer ut alla sina resor, och därför är enda möjligheten till sista minuten platser är att någon avbokar?
De på Samhall kan vara otroligt smarta på sina specialintressen och kunniga på sina sätt utifrån deras förutsättningar. Jag brukar aldrig jämföra hur mina tankegångar är utifrån någon som jobbar där, för vissa kan ha så extremt högt IQ men ha svårigheter på andra områden.Tompan14 sa:Snarare är det märkligt att du inte lyckats lista ut det själv. De allra flesta på Samhall skulle nog lyckas förstå det själva till och med. Men inte du.
+1, live and learn my boi, pengar kommer och går kompis, no biggie :Ddeltab0arder sa:äsch, slappna av, det kostar att leva, ibland gar det fel även om man försöker undvika eller optimera...
Klart som fan att det kostar att leva :P Jag var i Sölden förra året och jag brände 7000kr på bara krogbesök under en vecka.deltab0arder sa:äsch, slappna av, det kostar att leva, ibland gar det fel även om man försöker undvika eller optimera...