Avundsjuka

freddag

Medlem
Avundsjuka
Nu blir jag avundsjuk på Anders Lundin, den senaste proffsfotografen. Några höjdarkort tyckar jag inte at han hade (några schyssta på nån Hjälm dock...), och så hade han tagit korten på massa trevliga ställen som jag inte har råd att åka till. Jag blir avundsjuk. Känns som han har tagit lite halvdana kort för att irritera mig!

Nej då. Inte är jag bättre. Mycket sämre snarare... Men avundsjuk blir jag som sagt.

Avundsjuka
Ursäkta Hannes, men jag tror inte att du riktigt fattat vad det handlar om. En gissning är att du är en av dom som hellre jibbar i pipen en dag med 60cm puder än bränner off-piste. Har jag rätt? Däremot har killen bakom kameran alla rätt. Dom här bilderna visar vad allt handlar om. Känsla. Inga toppåkare på bilderna (i alla fall ingen jag känner till) men dom har ju soul. Kolla bilderna från Engelberg. Världsklass!!! Men vi som åker skidor på riktigt saknar ju inte en som dig i pudret. Jibba på bara...

Avundsjuka
Ironi är något nytt och spännande. Det kanske finns kvällskurser.

Jag hade inte för avsikt att uppröra någon, utan snarare lite skämtsamt belysa det faktum att man blir grymmens avundsjuk på dem som åker på trevligare ställen än jag.

Vad det gäller jibberiet är det inget jag provat på. Varit för upptagen med att hitta rätt i skogen och gitta bra skär i pisten.

Tillbaka
Topp